Linda Mårtensson

Alla inlägg under mars 2011

Av Linda Mårtensson - 5 mars 2011 16:06

Här i Matfors håller vi på att blåsa bort! :O Det har nu blåst i tre dagar så vi är lite less. Blåsten förstör underlaget, det blir is och skare överallt :S Men jag, Kristine, Noell och Nova tog oss en liten uteritt på förmiddagen :) Det gick mest bara att skritta, men vi hittade ett ställe där det var hyffsat så att vi kunde trava lite. Vi är kanske lite petiga, hörde andra som hade galopperat där, men jag tycker att det är bäst att ta det säkra före det osäkra. Noell kändes väldigt avspänd trots att det blåste storm, det går framåt! ;)


Efter lunch följde mamma med mig och Cesar ner till ridbanan :) Hon jobbar delad tur idag, lite tajt för henne att hinna rida själv men hon hann iaf följa med när jag red. På ridbanan var det iaf rätt så bra underlag vilket var tur =) Jag var lite orolig för hur han skulle bete sig i den här stormen, men han skötte sig riktigt bra för att vara Cesar! :D Lite spänd dit och hem men på ridbanan var han helt som vanligt :) Red först ganska likt förra helgen, trava och böja igenom samt lite övergångar. Han utvecklas jättemycket hela tiden nu, han var riktigt fin och lättade av i handen! Jag tycker även att han rör sig mycket, inte alls som så många andra travhästar och kallblod :P När vi var nöjda med travarbetet testade jag lite galopp i båda varven. Han fattade jättefint och galopperade snällt så jag nöjde mig med en galopp i varje, bättre att ta det lugnt utan press så att han bara får positiva upplevelser och så hinner han bygga lite mer muskler varje gång :) Riktigt roligt är det att rida honom! Jag kommer antagligen att starta honom till sommaren, jag tror att han skulle tycka att det var jätteskoj att få visa upp sig ;)

kram på er!  

Av Linda Mårtensson - 5 mars 2011 07:31

Fotograf: Johanna Arnesson (www.johannaarnessons.blogg.se)

                 

Av Linda Mårtensson - 4 mars 2011 22:26

Här kommer en liiiten del av alla bilder som kommer att läggas upp de närmsta dagarna ^^ Fotografen heter Johanna Arnesson (www.johannaarnessons.blogg.se)

                     


Bilderna är alltså fotade på klubbmästerskapet 2010.

Av Linda Mårtensson - 4 mars 2011 10:25

Tja!

Jag är jätteglad, snart är det sportlov :D Gud så skönt det ska bli, rida, slappa, hitta på nått kul...ah ^^

Igår mådde jag mycket bättre, inte ont i halsen eller någonting, skönt att det inte bröt ut i en förkylning *peppar, peppar*. Jag och Kristine red på ridbanan igår, det blev gymnastikträning för hela slanten! Jättenyttigt att flytta, böja, göra övergångar ochväxla lite form. Noell vill gärna skjuta ut högerbogen i vänstervarv så jag ställde henne utåt där och flyttade samtidigt ut bakbenen, väldigt lösgjörande och så får man koll på bogen. Det var allra effektivast i galoppen, när hon släppte igenom jättebra, hon bara satt sig på bakbenen och galopperade jättesamlat i några språng, då fick hon såklart massor av beröm och så ställde jag mig upp så att hon fick sträcka ut lite ;D Igår red jag somsagt inte särskilt "flashigt" utan bara basic och stärkande övningar.

Dagens tips: "Tänk dig att du har ett litet öga i naveln och att det hela tiden ska titta åt det hållet som du ska rida, då styr man rätt med kroppen!" 


Just det, måste bara berätta att vi har haft fransmän på vår skola den här veckan! Det har varit jätteroligt och jag har väl kört med lite frengelska xP Det var speciellt roligt när jag skulle försöka förklara vad mjukost var för något xD Haha, ett gott skratt förlänger livet ;)


Jag har även fått en massa bilder från Johanna Arnesson på mig och Kristine från klubbmästerskapet i höstas, tänkte lägga ut en del ikväll och så kan ni sedan få några i taget, intressant? =)


Nu ska jag fortsätta att plugga, ikväll ska hästarna vila, men det blir klippning av Cesar, antar att ni är sugna på lite för- och efterbilder? (:

puss o kram!

Av Linda Mårtensson - 2 mars 2011 21:28

Hejsan allihopa, hoppas att ni är piggare än mig...Känner mig trött, har ont i axlarna och har lite ont i halsen :( Verkligen inte bra, vill inte vara sjuk på sportlovet :S

Kristine och jag red iaf ut idag :D Det var jätteroligt, Noell kändes verkligen superfin, hade en otroligt fin gummibandskontakt i munnen stundvis! Känns otroligt skönt att de där bitarna börjar falla på plats, ridningen går så mycket bättre när man har kontakt & stöd i handen (: Och inte nog med att Noell känns underbart fin så har vi megahärligt väder och så är det endast två dagar kvar till sportlovet! ;D


Nu ska jag snart hoppa i säng och tagga inför ett pass på ridbanan imorgon!

på återbloggande! //Linda

Av Linda Mårtensson - 2 mars 2011 09:15

Igår hade Noell vila, hon har gått så bra de senaste dagarna och jag kände att hon behövde återhämta sig lite :) Idag ska vi rida ut en sväng, jag slutar tidigt så då kan man ju passa på medan det är ljust! :D


Mamma red Cesar igår ute och hon var visst mycket nöjd med den lille gossen! Han hade inte alls varit spänd och han hade sökt sig nedåt på tygeln i trav tom! Kul att han äntligen börjar komma sig tillrätta och kan slappna av :)


Nu ska jag ta tag i lite skolarbete, kram! 

Ovido - Quiz & Flashcards