Linda Mårtensson

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Linda Mårtensson - 20 mars 2011 22:12

Hejhej allihopa!

Idag har jag varit med Nina på regional/nationell tävling! Hon startade LA:P1 och FEI:s Lagtävlansprogram, hur det gick för henne kan ni läsa om på hennes blogg ;)

Jag hittade flera fina hästar och det är väldigt roligt att titta på lite bra ridning. Enda nackdelen med att följa med på tävling är att man blir så fruktansvärt sugen själv! ;) Jag längtar verkligen tills jag och Noell kan göra enkla byten hit och dit och göra snygga ökningar och hela baletten! ^^ Det är så mycket roligare än att harva runt i LC/LB...


Ikväll har jag och Noell ridit ut en liten sväng. Hon var alldelens lagom pigg och det kändes som att vi var väldigt samspelta idag (: Däremot jobbade jag större delen av passet med att försöka lossa henne i högerställningen. Det gick väl lite sådär, flyttade både bogarna och bakdelen, stretchade och allt möjligt men det släppte inte riktigt. Det har ju egentligen varit såhär under hela tiden jag har haft henne såklart, men dels har hon väl lyckats lura mig och det är inte förrän nu som jag verkligen börjar komma åt henne såpass mycket som behövs för att försöka rätta till det. Som ni kanske förstår kommer detta att hänga med oss ett bra tag till, det är inte så att jag hade förväntat mig att det skulle säppa idag :P Till morgondagen ska jag försöka hitta på lite övningar som kan hjälpa oss på traven, tänkte nämligen ta ett litet pass på banan :)


Nu är det dags att sova. Måste bara fika, sträcka ut min rygg lite och packa idrottskläder, suck.

sov så gott people! :)

Ovido - Quiz & Flashcards