Linda Mårtensson

Alla inlägg under maj 2012

Av Linda Mårtensson - 30 maj 2012 12:49

                                         

Gosh, vackrare ponny får man leta lääänge efter!  

Av Linda Mårtensson - 27 maj 2012 21:20

Idag har jag varit i Bollnäs och agerat hästskötare/coach åt min kära syster. Det var väldigt välordnade tävlingar och vädret har varit kanon! Jag har bränt mig i solen en del, men som tur var höll tävlingen till i det svala ridhuset så vi behövde inte stekas precis hela tiden åtminstone.


Kristine startade första klassen (LB:1) 10:08 och fick till en väldigt fin ritt med god energi rakt igenom. Hon hade en stor miss i en galoppökning där det blev missförstånd och Nova tappade lite balans och bytte. Travökningarna börjar verkligen ta sig nu och de "har kommit på" hur man ska göra för att få ordentlig sträckning och "sväv", dock är inte Nova nog stark än och orkar inte hålla riktigt hela diagonalen igenom - men det kommer. De belönades med 71,724% och vinst i klassen - härligt! De fick fina kommentarer och många 8:0r!


Därefter fick vi en kortare matpaus innan det blev dags för LA:1. Nu var båda lite tröttare (Kristine var dessutom förkyld) och de fick några onödiga missar, som tex. att hon tog ett kliv bakåt i någon halt osv. Men kvaliteten genom ritten var ändå hög och de belönades med 67,632% och kammade hem segern med god marginal över alla c-ponnyer (de var ensamt b-ponny ekipage i denna klass) och fick flera 8:or i framförallt galoppdelen.


Mina duktiga små frön, det märks att de verkligen har hittat varandra på tävling nu också för det finns verkligen harmoni och Kristine reder ut alla hinder så bra - så nu är det dags att satsa mot lite större uppgifter!

Av Linda Mårtensson - 27 maj 2012 21:07

           

 

Som ni ser var inte vädret det allra trevligaste, därav blev det inte så överdrivet mycket bilder knäppta.

Av Linda Mårtensson - 21 maj 2012 07:37

Här är sista klippet på Cesar först och främst:

Visst har han utvecklats en del? Dessa filmer är dessutom några veckor gamla! Man ser så tydligt på honom att han orkar en stund och sen börjar han att slingra sig, överdriva eftergiften etc, men allt handlar om styrka och utbildning så när han blir tillräckligt stark så kommer han bli väldigt trevlig att rida.


Nu kommer ett par klipp på Noell som är ungefär en månad gamla. Jag tror att jag precis hade ökat antalet just den här dagen så hon orkar inte riktigt varje steg (dessutom fick inte mamma med de bästa sekvenserna, som vanligt;) men ni ser lite hur jag har jobbat med henne iaf.


Hoppas förresten att ni har överseende med alla våra töntiga "BRAAA", haha.

Av Linda Mårtensson - 20 maj 2012 20:28

 

Kristine och Nova på prisutdelning (: Mobilkvalitet här, bilder från kameran kommer sen.

Av Linda Mårtensson - 20 maj 2012 13:26

Nu är vi på G igen, sncka om att hon var som en helt annan häst att rida idag! Jag red bara ett lätt pass på banan med henne för att komma igång lite efter alla uteritter. Med handen på hjärtat - det är mysigt att rida ut MEN att träna är trots allt det allra roligaste! Jag skulle aldrig sluta varva träningen med uteritter men helt ärligt skulle jag absolut inte vilja bara rida ut hela tiden, fy vad tradigt det skulle vara! Nej det är minsann tur att Noell också gillar att träna.


Jag red lite uppmjukande bara och red inte så många böjda spår, bara stora volter, för att få henne så rakriktad som möjligt med jämnt stöd i handen. Noell var pigg och överreagerade lite på mina hjälper emellanåt, men hon var mjukare än vad jag kunnat hoppas på så det kändes väldigt bra.

 

Nej, nu måste jag ta tag i allt skolarbete. Körkortsteori, övningsköra helst varje dag, mattenationella (D-kursen, 4 timmar torsdag morgon), biologiprov, rättskunskapsprov, kemiprov, matteprojekt... Seriöst jag kommer inte ha något liv de närmsta två veckorna som det ser ut nu. Utöver detta ska Noell skötas och vi ska nog hinna minst två Karin-träningar dessa två veckor, jag är inbokad på jobb en kväll, jag har lovat att agera hästskötare åt Kristine i Bollnäs på söndag, på lördag har jag någon barnridning med U-sek och så bör jag gå på en teorilektion på körskolan också. Gaah känner paniken fortplanta sig, tur att det snart är sommarlov! Jaja, det brukar ju alltid lösa sig för det är alltid såhär i slutet av terminen så det finns ingen anledning till att klaga. Dessutom kan jag bocka av en sak och det är byggnation av beteshagarna för det var jag, mamma, Kristine, Nina och Mari så duktiga och fixade igår!

Sköt om er nu och se till att inte bli levande begravd under alla tunga skolböcker, haha ;)


Favvobilden på min snygging.


                                                                                                         
Ovido - Quiz & Flashcards