Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

Läget

Av Linda Mårtensson - 16 augusti 2013 17:27

Hej och hå vad trött och slut jag är nu. Har jobbat lite väl mycket de senaste två veckorna, dubbeljobb. Men det kommer kännas bra när pengarna kommer och från och med nästa vecka är mitt schema på servicehuset slut och då tänkte jag ta en veckas ledigt därifrån och endast jobba mina två kvällar på ridskolan. Jag behöver lite ledigt och hinna träffa mina fina vänner som flyttar under vecka 34 och 35.


Jag och Cesar tog oss en sväng i skogen i onsdags och det gick betydligt bättre än i måndags. Han var mer avspänd och ja det är mysigare att rida utan att regnet öser ner. Igår vilade han för jag jobbade 7-15 på service och sedan 17-21 på ridskolan.


Idag slutade jag 12 och har därför hunnit träna Maya och Gustaf samt hunnit dega en bra stund. Maya fick tugga grus idag stackarn. Gustaf var en dum ponni idag som kastade sig åt sidan , småreste sig och hade sig. Han var väldigt fin en bra bit av passet och man såg en klar utveckling sedan sist. Men efter en skrittpaus så var han tydligen klar han och ville inte alls vara med på noterna längre. Vi fick bråka en stund innan vi fick igenom det och han gick snällt. Typiskt. Jag gav dem en skrittpaus och tänkte bara att de skulle få andas lite innan vi gjorde övningen ett par gånger i trav till och sen avslutas. Men det upplägget var inte Gustaf överrens med oss om utan precis innan vi var klara skulle han börja tjura, menmen. Det lär lösa sig med tiden, men hon har en ponny att bita i.


Ikväll tänkte jag skutta lite med Cesar faktiskt. Vi kommer att börja i en hoppgrupp på onsdagskvällarna och det började egentligen denna vecka men jag jobbade ju kvällen då så tänkte skutta lite ikväll bara för att hålla igång hoppningen lite även denna vecka. :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards