Linda Mårtensson

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Linda Mårtensson - 27 mars 2011 20:48

Ikväll har jag hunnit rida Cesar :) Däremot glömde jag att det var ett möte på MRF...Herregud känner mig som en gammal tant utan minne, så fort att jag inte antecknar allt jag måste göra så glömmer jag det, illa. Eller är det kanske så att allt är lite fööör mycket ibland? Jaja, bara att acceptera att allt måste skrivas in på telefonen eller i min bok där jag antecknar allt jag ska göra varje dag...


Cesar kändes iaf fin idag, lite tung i handen. Jag tror att han är inne i en ny utvecklingsfas som han behöver stärka sig i. Gjorde inget avancerat idag, skrittade och joggade bara. Påväg hem började det att blåsa, Cesar tände till ordentligt och kastade ut rumpan för en bil. Hmm, känns säkert liksom ;) Men jag satt och red en massa halter så vi kom hem hyffsat lugna iaf :P


Nu ska jag fika och ta igen det missade ponnyakut-avsninttet =)

kram!

Av Linda Mårtensson - 27 mars 2011 15:27

...lösgjörande arbete! Jag red Noell på ridbanan idag, underlaget är fortfarande kasst såklart så jag skrittade och travade litegrann. Det enda som är bra med detta underlag är att man verkligen jobbar med grunderna och lossande övningar. Jag jobbade som ett as med ställningen, använde min innerskänkel som en "pelare"  och gud så jobbigt Noell tyckte att det var ^^ Körde även några bakdelsvändningar, dock väldigt ocentrerade och endast i lossande syfte. Noell blev väldigt mjuk och fin i slutet, fast jag vill ha ännu "lite mer" ;) Men det kommer väl! Längtar till nästa träning nu....


I eftermiddag har jag haft barnridning, vilket gick bra :) Barnen är så söta när de sitter med världens största flin på läpparna ;)


Nu tänkte jag ta och rida Cesar en liten sväng :) Höres senare bloggen!

Ovido - Quiz & Flashcards