Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

SM

Av Linda Mårtensson - 17 augusti 2013 08:06

I helgen är det ju SM för ponnyer och juniorer nere på Hammarö på Föreningen för Equality riders. Minns väldigt väl förra året när jag och Noell var nere på Hammarö RF och tävlade, verkligen vackert därnere!

           

Jag har givetvis lite extra koll på c-ponnyerna som tävlar i år och jag håller mina tummar lite extra för Lina Dolk och Oj Oj. Såg henne på nationella i Sundsvall förra året och har även läst hennes blogg (liinadolk.blogg.se) lite till och från. Noell gnäggade faktiskt åt Oj Oj för jag tror att hon tyckte att han såg ut som Nova, haha. Jag tycker att hon rider bra och jag vet att hon kämpar och är väldigt ödmjuk - så hoppas att hon tar medalj! Dessutom är ju Oj Oj väldigt sockersöt och har mycket power.


Annars tror jag mycket på Moa och Adrenalin, snacka om naturbegåvning till ponny! Extremt rörlig och ser verkligen ut som ett halvblod i minimodell. Roligt också är att Märtha och Ronaldo från Högbo placerade sig igår och att min bästa vän Ninas förra ponny Ferrari First Edition tagit sig till SM med sin ryttare Natalie från Hudik. Det är inte enkelt att bo uppe i Norrland om man vill ta sig till toppen och jag vet att jag har önskat måånga gånger att mina föräldrar skulle kunna flytta ner en bit. Här uppifrån blir det helt sjukt långt att åka och tävla för att kunna kvala in och neröver finns en helt annan tillgång till tränare, sadelprovare, ridanläggningar och ja allt. Därför är det starkt att bara kvala in till SM när man bor häruppe!


Lycka till önskar jag ALLA ekipage idag och även imorgon!

#SM #2013

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards