Linda Mårtensson

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Linda Mårtensson - 28 mars 2011 22:36

God kväll :)

Noell var lite galen idag med :P Jag tror att hon gör uppror nu, "hallå, låt mig galoppera!"....Hihi ja inte det lättaste att sitta på en tickande bomb utan något som helst stöd i handen ^^ Kristine och jag skrittade ut en sväng då det hade frysit i backen nu på kvällen. Just nu hoppas jag bara på lite sol och värme så denna dumma snö och all is kan försvinna och bli ett minne blått. Någon som sett någon längre väderrapport?!


Nu ska jag ta och hoppa i säng, viktigt att jag är pigg imorgon för då får vi nämligen besök från Frankrike på skolan igen! :D

  Suktan efter barmark.


godnatt

Av Linda Mårtensson - 28 mars 2011 13:17

Som rubriken lyder, så ska det vara! Jag har alltid resonerat så, men jag har faktiskt kommit underfund med vissa saker. Uttrycket är fortfarande sant, men man kan tänka om lite också :) Jag har börjat träna lite nu, dels idrott en gång i veckan på skolan och sen brukar jag ju gå på såkallade "lunchpass" på skolan också, typ yoga och funktionell träning och så promenerar jag nästan alltid hem från bussen osv. Förr tänkte jag att man bara måste träna, men nu tänker jag att jag dels gör det för egen vinning - men även för hästarnas! Jag blir mycket gladare, starkare, smidigare och får mer energi! Detta leder till att jag rider mycket bättre, är positivare, har mer tålamod och orkar samtidigt med allt annat! Bra va? :D Samma sak gäller mat och mellanmål; förut orkade jag inte ta med något att fika på skolan, men nu har jag alltid med mig frukt och sådant! Även när jag är ute i stallet har jag tänkt om; förr gjorde jag allt i ett svep och jag blev supertrött för att jag kanske inte åt något på sex timmar?! Det är absolut inte hälsosamt och jag blev väldigt lättirriterad av det...


Så mina vänner - tycker ni att det är svårt och jobbigt att komma igång med träning så kan ni tänka att ni gör en stor förtjänst till era hästar! Det säger sig självt att hästen tycker att det är trevligare att bära någon som är stabil, vältränad, smidig och följsam! Det har fungerat för mig och nu tycker jag faktiskt att det är roligt att träna :)


Ha en fortsatt bra dag! =D

Ovido - Quiz & Flashcards