Linda Mårtensson

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Linda Mårtensson - 21 mars 2011 22:45

Denna dag har verkligen varit jättebra! :D För det första har det varit jättevarmt hela dagen, för det andra har jag fått träffa min underbara vän Nina hela två gånger idag, för det tredje hade vi en jättesoft skoldag -endast idrott och en teater/balett (Svansjön), för det fjärde gick Maria och jag och fikade efter skolan -superskönt att bara sitta och babbla och för det femte så släppte Noell igenom betydligt mer idag! =D


Jag jobbade endast i ett snigeltempo idag och det enda jag fokuserade på var avslappning och genomsläpplighet. Stretchade mjukt i början i både skritt och trav, vänster släppte direkt med frustningar och allt, högersidan tog en stund men tillslut frustade hon och slappnade av :) Sedan jobbade jag med lite framdelsvändnings-liknande rörelser i både skritt och trav. Avslutningsvis galopperade jag lite lätt -jättenöjd över att min häst faktiskt gick att ställa åt höger idag!


Nu är det dags för en god kopp te och sedan är det natti-natti!

Av Linda Mårtensson - 21 mars 2011 16:44

Jag tror minsann att Noell känner av våren nu ^^ Hon busar i hagen och är allmänt pigg! Däremot är det inte alltid så bra när man ska leda henne, hon är så ivrig och man får verkligen påminna henne om att det inte är hon som bestämmer i vilken takt allt ska gå i, imorse t.ex så höll hon på att meja ner mig i dörröppningen -.- Bara att gå in igen och börja om, dessa unghästar...Tur att hon är så gullig ;)


Har era hästar bus i kroppen såhär på vårkanten? :D

Bus i blicken 24/7 liksom :) Gud vilken liten hals hon hade där! :O Det var 2009....

Ovido - Quiz & Flashcards