Linda Mårtensson

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Linda Mårtensson - 12 mars 2011 13:30

Hallå kära bloggläsare! :)

Imorse begav vi oss till ridhuset igen. Idag kom Karin och tränade oss också!  :D När vi skrittade fram diskuterade vi lite om tävlingsplaner osv. Jag har kikat runt lite och det ser ut som att antingen är det typ LC/LB eller så är det liksom LA:P1. Hmm lite stort hopp för oss kanske? Men samtidigt är LA:P1 den bästa förberedelsen för nationella klasser och finns det inte så mycket andra klasser så är det bara att träna nu då så vi kan köra igång och tävla den klassen så snart som möjligt! Så idag körde vi igång med öppnor, förvänd galopp i serpentinbågar och enkla byten :) Riktigt skoj om ni frågar mig! ;) Men -när man börjar med en massa nytt så känns allt lite sämre och man kanske inte sitter perfekt och det blir lite spänt mm. Det var ganska precis så det kändes idag för mig :P


Dels så var det flera duvor i taket på ridhuset och så rasade det lite snö och det gjorde Noell väldigt spänd, särskilt i början av passet. Men vi började med öppnorna som gick väldigt bra för att vara första gången som vi verkligen jobbar med det :) Galoppserpentinerna gick också väldigt bra, hon blir mer och mer balanserad så det är inte sådär jättesvårt. Enkla bytena får vi självklart jobba med ett tag, men hon blev väldigt lydig i de sista! Jag ska iaf göra halt och sedan skritta tre steg så att hon blir riktigt uppmärksam och då tar jag verkligen tag i avsaktningen också, annars blir jag lätt lite mesig ^^ I övrigt låste jag väl vänstersidan X antal gånger idag, när jag får mycket att tänka på så glömmer jag av den direkt -.- Men vafsen nu är det bara att träna, träna och TRÄNA! Jag ska bli bra på att rida så att jag kan visa Noell från hennes allra bästa sida! ;) Ska be mamma hjälpa mig typ imorgon eller något...funkar nog bäst då!


Nu ska jag gå ut och putsa upp allt läder, packa upp och sedan ta tag i lite plugg. Skulle verkligen behöva gå ut och motionera också, jaja jag får se vad jag hinner.

Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards