Linda Mårtensson

Alla inlägg under maj 2010

Av Linda Mårtensson - 31 maj 2010 18:40

Må: vila

Tis: träning för Karin

Ons: vila

Tors: uteritt

Fre: ridbanan

Lör: ridbanan

Sön: uteritt


Veckomål: Utveckla skänkelvikningarna, förvända galoppen och formen.

Av Linda Mårtensson - 31 maj 2010 18:38

Den här veckan har gått jättebra, Noell utvecklades mycket på tävlingen, vi slog ju dessutom poängrekord i LBn!

Av Linda Mårtensson - 31 maj 2010 18:33

...har det varit nu på sistone tkr jag, men nu börjar skolan lite smått lugna ner sig så jag hoppas att jag får lite mer tid över och lite mer ork också för den delen :)

Igår var jag iväg och köpte kläder till avslutningsmiddagen för alla nior och skolavslutningen, tror nog att det kommer att bli fint :) På kvällen efter allt plugg så stack vi ut och skrittade en sväng, jag var jättetrött! Noell var också jättetrött ska jag säga! Det är bra för man ser alltid på henne när hon är trött, jag ser det i blicken. Men idag har hon vila så jag tror att hon kommer att hämta sig ;)

nu ska jag lägga in veckoplanerningen och det!

Av Linda Mårtensson - 29 maj 2010 20:00

Sitter här och är jättetrött och har träningsvärk som ett as :P Jag sprang nämligen elljusspåret igår på idrotten och nu efter en lång dag i sadeln så är man hyffsat mör ;)

Igår red vi igenom dem lite på banan, Noell kändes jättefin men det var en hel del vatten på ridbanan. Kvällen blev sen innan allt var klart, gick väl till sängs typ elva, halv tolv och sen upp klockan fem imorse.

I första klassen var Noell jättefin på framridningen, lugn och bra :) När jag kom in på banan blev hon dock jättespänd för allt och hon hade på tok för mkt energi. En hel del missar blev det också, vi fick typ 56,8%, hehe, inte så bra, men det räckte ändå till en andraplats :)

Nova gjorde om ungefär samma procedur som förra året i Näske, så i första klassen blev hon utesluten och i den andra valde vi att bara göra uppridningen och sen gå ut, ingen idé att tramsa men vi behövde bara en "ritt" till laget eftersom vi red på 3 st denna omgång. Vårt lag kom såklart sist eftersom vi bara fick två ritter med poäng.

I den andra klassen var Noell som en tickande bomb på framridningen, hon hoppade omkring som världens gummiboll (observera att hon inte ens hade fått någon betfor mellan klasserna). Karin: "Nu är det dags att börja galoppera" och det gjorde vi också, nästan hela framridningen, bara lite skrittpaus och pyttelite travarbete. Karin sa också att jag skulle höja ribban inne på banan och rida fram hennes gångarter, jag hade ändå inget att förlora eftersom laget ändå inte hade någon chans. Visst var hon lite spänd emellanåt inne på banan, men Karin tyckte att vi gjorde en jättebra ritt och det är bra för Noell att lära sig för det är ändå så flott vi vill att hon ska gå sedan :) Dessutom tyckte hon att det var bra för att det var första gången vi började plocka fram hennes mekanik i traven, det syntes bl.a i travökningen där vi fick en 8 :) Denna ritt fick vi 65,8%, vi blev första utanför placering (4:a), det var mycket hårdare konkurrens i den klassen.

Jag är jättenöjd med Noell och det känns som om vi utvecklas väldigt mycket just nu =)

Vi kom dock hem väldigt sent, typ halv sju så vi har precis ätit middag :P Men vi blev sena p.g.a en trafikolycka så vi blev stående där i ca en halv timme, tur att hästarna är snälla och kan förnöjt stå och äta hö medan man väntar :)

lite spänd :P

nosgrimman på sne ;)

      Sandra och Bonnies Beauty vann, grattis! (B och C var ihopslagna) Beauty är Kulltorps Yes dotter och Yes är Noells morfar så det är lite roligt :)

kramisar!     

Av Linda Mårtensson - 27 maj 2010 16:37

Gud nu är det inte många prov kvar alltså! Det ska bli jätteskönt, om en vecka sätts betygen. Tänka sig 2 veckor kvar i grundskolan, jag lovar, jag kommer att gråta på skolavslutningen.

Just nu håller jag på med en laborationsrapport i kemi, det går väl sådär, vi har inte word, så nu skriver jag på typ open office elr något, det är jättedåligt :( Men kemi är iaf ett av mina favoritämnen så ngt positivt är det iaf :)

Idag har hästarna vilodag, verkar som om vi valde rätt dag igen eftersom det regnar :P Idag måste vi nog börja förbereda oss lite inför tävlingen på lördag också :)

kram

Av Linda Mårtensson - 26 maj 2010 21:16

...med nationellt prov i Franska och en massa plugg på Andra världskriget. Det är helt sjukt mkt jag måste fixa klart innan betygen sätts nästa fredag.

Men, vi har iaf hunnit rida lite idag, det blev en skrittsväng runt kvällsjön. Mysigt. Och så har vi skött om lille Cesar eftersom mamma inte är hemma :)

Nu ska jag banka in ännu lite mer SO i huvudet för imorgon bitti 8.05 ska jag spy upp allt på papper :P (inte bokstavligt men ändå ;))

kram

 Cesar bebis.

Av Linda Mårtensson - 25 maj 2010 21:42

Idag var det träning för Karin, det gick jättebra! Känns som om jag skriver det nästan varje gång, men det har nästan alltid gått jättebra =)

Idag fick vi träna lite skänkelvikningar och övergångar och lite tempoväxlingar i galopp :) Noell var lite trött idag, men det är bara bra när hon inte är så där jättepigg :) Men nu ska hon ta det lite lugnt i två dagar så på fredag är det nog full fart igen :P Men idag kändes galoppen helt klart finast, den kändes väldigt bärig och fin och hon spände sig inte som hon brukar göra, så det var jätteskönt, jag har känt att traven har gått mkt framåt de senaste träningarna så det var jättebra att galoppen också kliver framåt =)

Efter träningen så följde jag mamma och Cesar till banan också. Han var väldigt spänd idag så det blev inget vettigt jobb utan han fick bara bekanta sig med miljön. De som var där tyckte iaf att han är jättevacker, och det är ju sant, en liten skönhet ;)

Men nu åker mamma, pappa och Marcus till Stockholm till på fredag och jag ock Kristine får vara ensamma hemma, nice! Cesar får vila då så han får smälta allt nytt.

Nu ska jag fika och plugga lite på Andra världskriget...

På gensyn!

Av Linda Mårtensson - 25 maj 2010 14:53

king Cesar :)

gott!

 Den bilden tyckte jag blev fin :)

mys :)

puss     

Ovido - Quiz & Flashcards