Linda Mårtensson

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

Späckad torsdag!

Av Linda Mårtensson - 11 augusti 2013 13:21

I torsdags skulle jag egentligen ha varit ledig, men fick hoppa in och jobba fram till 12. Åt en snabb lunch innan det bar av in till stan där jag spenderade eftermiddagen med en av mina bästa vänner som snart flyttar... Två av mina närmaste vänner flyttar snart, känns ovant och konstigt! Hursom satt vi och fikade och pratade om allt vi missat i varandras liv i flera timmar.


Efter det åkte jag och hämtade mamma på jobbet och hjälpte henne att handla. När vi kom hem vid femsnåret var det bara att käka och byta om för att gå ner med Maya och Gustaf och hålla lite träning för dem. De var jätteduktiga och man såg en utveckling bara sedan veckan innan, kul!


Väl hemma var det "bara" ridning av Cesar och mockning kvar. Cesar skrittade och joggade jag bara lite lätt i skogen eftersom att det var hoppträning på onsdagen och på fredagen dressyr. Jag passade på att provrida vår nya hoppsadel och nu har vi bestämt oss för den. Så nu hänger 4 dominussadlar nere i sadelkammaren, 2 hopp och 2 dressyr. Jätteskönt att ha varsin så att jag och Kristine kan träna tillsammans/rida samma tid. Senaste två hoppträningarna har jag fått låna ridskolans dominus (tack!) men nu har vi alltså egna!

 

Ganska exakt två år sedan på NM i Ö-vik, då var lilla Usse bebis och jag hade snyggaste hjälmfrisyren. Tänk vad mycket som har hänt sen den bilden togs, shit. Nu är nya förändringar på G för mig vill jag lova, men kan inte avslöja något riktigt än.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 10:15

Efter en hektisk "Hästens Dag" tog jag och packade in för höstens första tävling som för oss anordnades av Harmångers rk men var förlagd på Jättendals anläggning. Jag har aldrig tävlat där förut, men det var en mysig liten anläggning. Dock var underl...

Av Linda Mårtensson - 17 september 2013 09:33

Det var ett bra tag sedan jag skrev något ordentligt men nu känner jag att det är hög tid att uppdatera er lite om hur vår dressyr utvecklas! Sedan Jossan var här och fixade med honom så har utvecklingen gått spikrakt framåt och han gör stora framste...

Av Linda Mårtensson - 16 september 2013 11:13


Jag grät och grät. Se det. http://atgplay.se/#/video/20130909-matilda "Det värsta var inte att hamna i rullstol, det var att inte kunna rida"     ...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:42

Lördagen den 7/9 anordnade vi på Matfors vår numer årliga "Hästens Dag". Vädret ägde. Kön till barnridningen var typ 50 meter lång, det bjöds på tunnbrödsbak, marknadsstånd, Mor och Dotterkadrilj, käpphästkadrilj, alternativ kommunikation med häst, h...

Av Linda Mårtensson - 12 september 2013 09:00

  På onsdagen den 28/8 var det klubbtävling istället för vanliga hoppträningen som jag, Kristine, Noell och Cesar är med i, dvs ryttarsatsningen. Kristine och Noell hoppade 60 cm som träning inför lördagens debut på hoppbanan och jag valde att hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards