Linda Mårtensson

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Linda Mårtensson - 26 mars 2011 22:51

Cesar var jätteduktig idag! :D Inte alls spänd, faktiskt lugnare än han brukar :)

Det var somsagt inget toppenunderlag, så vi skrittade mest och tog lite lugn trav på en volt där det fortfarande fanns lite snö. Vi jobbade mycket lösgjörande, han tycker att det är väldigt jobbigt att flytta sig undan skänklarna och böja igenom sig ;) I traven försökte jag mest att få honom så stadig som möjligt, utan att han fick lägga sig på handen alltför mycket. Han är minsann ingen helt enkel häst, jag får verkligen plocka fram min teknik för att överhuvudtaget orka rida honom, jag är inte speciellt stor och han är trots allt nordsvensk ^^

Vi får se om jag hinner rida honom även imorgon, han skulle behöva det. Men jag ska hinna rida Noell i första hand och så har jag barnridning och jag måste plugga....


Jag bjuder er på några bilder från tävlingen förra helgen :) Jag fotade endast dessa tre så ni får nöja er med dem även om de är väldigt talanglösa haha ^^

     

nanna sött (:

Av Linda Mårtensson - 26 mars 2011 12:28

Det är ett evigt tjatande om denna blåst, men nej den har ännu inte lämnat oss  Dessutom är det vääldigt isigt på sina ställen, lyckades såklart halka idag -.-


Tur att Nina och Patrick red med mig och Noell idag, det gjorde oss på mycket bättre humör! :D Fast ja, Noell var glad bara över att få komma ut! Inte så konstigt med tanke på att hon stått tre dar den här veckan :P

Det gick mest bara att skritta, vi tog bara lite trav i kanterna av vägen. Noell var lite svårriden idag om man säger så, hon krullade mest ihop sig och småtravade. Jag var mest glad över att hon höll sig på alla fyra hovar hela vägen ^^ Tyvärr är det inte mycket att göra åt, för vi kan inte åka till ridhus denna helg pga tidsbrist och mamma jobbar...


Nu ska jag äta lite snabbt och sen ska Cesar också få komma ut en sväng, vi får väl se hur han beter sig i detta väder...

hörs!

ps. fick ett bra tips idag, kanske delar med mig det till er senare ;)

Ovido - Quiz & Flashcards