Linda Mårtensson

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Linda Mårtensson - 6 mars 2011 23:05

Våra hästar går verkligen kanon just nu! :D Verkligen superkul när alla utvecklas massor! Även min ridning utvecklas även mycket nu vilket är riktigt bra ;)


Cesar:

Red honom på ridbanan idag :) Han kändes lite trött idag, inte riktigt lika spänstig som igår och så hade han lite mer kick-tendenser i galoppfattningarna. Jag är ändå supernöjd med honom, herregud klart att de blir lite trött när de tränas! Jag tycker att han är riktigt rolig att rida nu, väldigt positiv och mån om att få göra rätt :D Jag red som vanligt många volter och snirklar för att lösgjöra honom, tränade även en del övergångar mellan skritt och trav. Igångsättningarna är bra, men i avsaktningarna stannar han liksom upp innan han fortsätter att skritta så det måste vi träna på.


Noell:

Vilken underbar häst säger jag bara! Hon var verkligen helt fantastisk idag    I värmningen fokuserade jag mest på att jag skulle ha stöd i båda tyglarna i en låg form samt att jag kunde kontrollera farten ^^ Det bär gärna iväg lite, särskilt i galoppen ;) När det kändes bra så fick hon en skrittpaus innan vi fortsatte vårt arbete. Sen körde jag en massa lösgjörande övningar, flytta henne hit och dit och la en maaassa volter. Jag har faktiskt blivit mycket bättre på att vrida på kroppen i alla svängar vilket bidrar till att Noell blir otroligt mjuk och följsam :) Galoppen kändes samlad och spänstig och traven blev riktigt, riktigt fin efter ett tag! :D Så som vi har jobbat med traven, men nu börjar jag äntligen få in tekninken och kan balansera mängden drivning och mängden halvhalter. Avslutningsvis travade vi över ett par cavalettibommar som låg framme, shit vilken trav asså!


(Som vanligt) hade jag ingen som fotade och filmade mig och Noell...Men! Mamma fotade Cesar igår och Maya fotade mig och Kristine idag :) Bilderna är givetvis klickbara, varsågoda:

                                                   

sov gott mina vänner

Av Linda Mårtensson - 6 mars 2011 12:05

fotograf: Johanna Arnesson

         


Det är roligt att se att Noell både har fått mer muskler och jobbar mycket ärligare genom ryggen nu, som ni ser så finns ingen riktig bakbensaktivitet :P

Ovido - Quiz & Flashcards