Linda Mårtensson

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Linda Mårtensson - 9 mars 2011 19:45

Wiiihoooo ;D Asså shiiiet vad Noell gick fint idag! :') Vi åkte ju in till ridhuset idag och idag hade hon släppt tveksamheten i lastningen, skönt! Hon kände sig säkert lite ovan de första gångerna efter de långa uppehållet :)


Hon var ganska het när jag skrittade fram så jag kortade upp tyglarna så att jag hade lite kontakt och kunde bromsa upp lite ;) Började sedan jogga och galoppera, jag fick under bakbenen jättesnabbt och hon kändes väääldigt lösgjord och fin! Kändes på henne att hon tyckte att det var härligt att jobba på sand :) Efter en liten skrittpaus körde jag igång med galopparbetet, jobbade med att flytta bakdelen och vips -hon blev väldigt samlad och fin! Körde då igång med förvänd galopp på lite olika linjer, i ena varvet tappade jag bakbenen lite i första försöket vilket löste sig. I andra varvet misslyckades jag med att jag inte vred överkroppen och inte tittade vart jag skulle -aja baja...Men jag löste det och sedan galopperade hon jättefint! :D När hon har jobbat med galoppen så har hon med sig bakbenen i traven redan och travar med mycket tryck! Då testade jag en travökning -den har utvecklats utan att vi jobbat med den haha :P Riktigt duktig var hon och jag har lärt mig att sitta följsamt och stilla så det går självklart lättare för Noell då ^^ Innan jag avslutade körde jag diagonala skänkelvikningar. De behöver lite mer precision, men de är helt klart mycket bättre än förut! Nu rusar hon inte igenom dem bara utan hon trampar igenom varje steg =) Ni anar inte hur jäkla underbar Noell är att rida när hon jobbar ordentligt, jag ÄLSKAR min häst!!!!   


Mamma tränade oss idag så hon kunde inte knäppa kort samtidigt :P Förövrigt är min mamma bäst, hon har aldrig tävlat dressyr i hela sitt liv men hon är ändå jätteduktig på att hjälpa mig med ridningen -Noell går oftast som bäst när hon är med ;) Men hon fotade ett par bilder efteråt, då får ni se våra "outfitar" också haha ;)

 

 

Önskar att ni hade fått se film på Noell idag alltså <3


Ha en fortsatt bra kväll iaf!

Ovido - Quiz & Flashcards