Linda Mårtensson

Alla inlägg under juli 2012

Av Linda Mårtensson - 15 juli 2012 14:34

Noell vilar nöjt efter dagens sadelprovning, återkommer med resultat ikväll...

Av Linda Mårtensson - 14 juli 2012 21:58

         

Fin ponny och fin syster, när sommaren är som bäst.


Bara så ni vet så är jag på G med bloggandet igen för nu börjar livet lugna sig en smula efter en mycket hektisk period... Det är skönt att det börjar ordna upp sig och nu har jag ju äntligen körkort! Hitintills har detta varit det absolut jobbigaste året i mitt liv, tusen beslut som ska fattats, vilsenhet och tårar, men samtidigt det absolut roligaste och bästa på många sätt. Jag återkommer med något längre inlägg om allt vi har haft för oss den senaste tiden osv. Nu måste jag dock vila lite efter både ridning, 10-års kalas och tävling då jag jobbar 7-12 och 16-21 imorgon. Kristine har ikväll startat en LA:1 där hon inte red särskilt bra men hästen var fin så de fick närmare 64% och sedan gjorde de debuten i LA:P1 och det med bravur! De fick en hel del missar men harmonin var betydligt bättre och de fick nästan 62% och lyckades kamma hem segern med typ en poängs marginal haha... Hursomhelst var det en helt klart godkänd ritt och det märks att de snart är redo att kliva upp på nationell nivå - på b-ponny rider man ju ändå bara LA:2, LA:4 o LA:P0 och det är ju faktiskt lättare än LA:P1! Inga skolor och inga riktiga enkla byten heller. Jaja, nu ska de ladda om och träna inför nästa lördag då transporten får rulla en bit söderut till Bollnäs där samma klasser ska ridas igen. Tyvärr får inte jag följa med då för jag jobbar så det blir till att hålla tummarna från jobbet istället!

kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards