Linda Mårtensson

Alla inlägg under november 2010

Av Linda Mårtensson - 27 november 2010 23:25

Tjo :)

Idag känner jag att jag har varit riktigt duktig! Pluggade ett par timmar i förmiddags, så fick iaf en del färdigt! Sen stack vi ut och red, Noell var helt amazing, så obeskrivligt bra!!! Vi red på ridbanan, skrittade och travade, underlaget var inte jättebra, men det gick iaf bra att trava :) Noell var lätt och fin i handen, smidig och elastisk och väldigt, väldigt lydig, gjorde övergångar mellan skritt och trav med väldigt lätta sitshjälper :D Noell är den absolut bästa häst jag har ridit, hon kämpar alltid och vill jobba med mig, jag är så glad och tacksam över att jag har en så fin ponny!

Under resten av eftermiddagen och kvällen hjälpte jag mamma med lite bakning som jag ska sälja imorgon på julskyltningen med klassen, mamma ville inte släppa mig lös i köket själv ;)

Efter lite globentittande så stack jag ut med Nina på en lång promenad, var ute i två timmar, härligt!

Nu ska jag gå och lägga mig, sov sött.   

Av Linda Mårtensson - 26 november 2010 22:55

Go' kväll.

I eftermiddag/kväll har jag bara tagit det lugnt, hade tänkt att plugga, men orken tröt, har pluggat varenda kväll denna vecka, plus i onsdags och torsdags när vi hade en timmes sovmorgon och även på luncherna...kände mig rätt så mättad.


Men ridit en sväng har jag gjort, det gick fint, det var dock kallt, -12 och lite vind. Krisitine och jag begav oss ut på en äng så hästarna fick skritta och trava i djupsnön =) Noell kändes förvånandsvärt mjuk och elastisk! Med tanke på att hon stod igår så var hon riktigt mjuk och dessutom la hon sig inte på vänstertygeln heller! Vilken duktig pålla jag har :')


Nu ska jag faktiskt hoppa i säng, känner mig väldigt känslosam, kan vara så när man är trött, allt kommer upp på ytan liksom, man tänker på onödiga och nödvändiga saker, allt blandas till en sörja. Och bara för att jag inte är på humör för att lägga upp en bild så lägger jag upp en låt här istället, sjukt bra! <3


godnatt

Av Linda Mårtensson - 25 november 2010 21:43

Har lite funderingar. Jag gillar att blogga jättemycket, alltid skönt att "skriva av sig lite" varje dag, men jag har (på vardagarna) aldrig tid att skriva mer än ett inlägg, därför funderar jag lite på att börja blogga tillsammans med Kristine. Vad tror ni om det? Bloggen blir antagligen mer intressant att läsa med mer uppdatering ;) Haken för mig sitter i att hon isf vill att vi börjar på en helt ny blogg vilket bär mig emot eftersom jag gärna vill ha kvar denna och vill absolut inte ha fler än en blogg. Så nu vill jag att ni röstar på ett alternativ genom att kommentera detta inlägg, självklart kan ni vara anonyma om ni vill, är bara intresserad av vad folket tycker.


1. Du ska ha kvar bloggen precis som den är nu!

2. Ha kvar denna blogg, men gör en ny med Kristine!

3. Ha kvar denna, men byt bloggnamn och Kristine ska vara med och skriva i den!

4. Annat förslag...


Hjälp mig nu!

Av Linda Mårtensson - 25 november 2010 21:39

Idag har jag inte vistats i stallet mer än en knapp timme imorse vid utsläppet och ca tjugo minuter nu när vi tog in dem, visiterade osv. Mamma och Kristine hade packat allt hö, tack änglar! Själv har jag haft näsan nere i kemiboken hela kvällen, hoppas att det går bra imorgon nu.

gäääsp och godnatt ^^

Av Linda Mårtensson - 25 november 2010 21:34

Måste passa på att hissa reflexboots! Man syns jättebra med dem för billyktorna lyser ju väldigt långt ner =) Plus att man kombinerar skydd och reflex i ett!

 

bild från google.se

Av Linda Mårtensson - 25 november 2010 12:45

 

Det är så himla fult när Noell har getskägg! Hon har det nu, måste frisera bort lite i helgen :P

Mycket snyggare utan ;)

Av Linda Mårtensson - 24 november 2010 22:17

Puh, denna dag har varit lång och jag är nu jättetrött. Började med historia på fm., var en riktigt bra föreläsning idag! Sen på em. hade vi matteprov, satt i tre timmar :o Mitt huvud var som en seg kolagodis efteråt :P Kom inte hem förrän kvart i sex, kuuul. Efter lite mat blev det egentligen alldelens för lite kemiplugg och sen ut i stallet. Vi drog ut allt från golvet i sadelkammaren och mycket riktigt satt råttan där och tryckte! Mamma jagade den och fick nästan fatt i den, men tyvärr smet den och sprang nästan på min sko, fattar ni hur rädd jag blev? Jag skrek och sprang ut därifrån xD Den smet in i Zippens box och då hittade vi den inte -.-


Efter många om och men kom vi iaf ut på en ridtur kl. 20.55, red lite drygt en halvtimme, Noell kändes minst lika fin idag! Om inte finare :) Hon la sig på vänstertygeln en del men efter en stund lättade hon av och frustade nöjt :)


När hästarna var borstade och klara skulle vi ge dem mat, jag gav Zippe och vem tror ni kommer utspringandes därifrån? Råttj*veln!!! Hade dock lite mer mod denna gång och hjälpte till lite när mamma försökte fånga den, men såklart lyckas den smita in i Noells box!!!   Blev nästan gråtfärdig, stackars Noell, nu måste hon sova med den hela natten om den inte behagar att springa ut därifrån...

Imorgon måste pappa sätta dit en fälla elr råttgift!


godnatt.

ps.idag när Kristine kom hem för att ge dem middagsmålet så var inte Noell i hagen utan stod utanför?! :O Väldigt konstigt då hon brukar vara jätterädd för tråden, hagen var lite trasig, kan hon ha "ramlat" ut? Det förblir en gåta, huvudsaken är att hon är helt oskadd, inte en skråma, ingen värme eller svullnad någonstans, pust :) ds.

Av Linda Mårtensson - 23 november 2010 22:34

Känner att jag behöver få klaga av mig lite. Känner mig grymt less, fick hjärtattack idag igen tack vare en råtta i sadelkammaren, sen har jag sjuuukt ont i mina axlar, antar att det är mycket spänningar plus lite träningsvärk sen jag red Cesar. Som pricken över i så har vi matteprov imorrn och kemiprov på fredag, sen har jag några historiauppgifter som släpar efter också, stressen trycker på...Just det, måste baka och fixa inför söndag för då ska vi (NV 1B) sälja fika och lotter på julskyltningen, känner mig grymt opepp.


Tur att det finns lite ljusglimtar i livet också =) Noell kändes jättefin idag! Red åter ut en liten sväng, hade lust, men tyvärr varken tid eller ork för en längre sväng. Jaja, huvudsaken att mitt lilla hjärta känns bra, om ett par veckor ska vi nog öka på träningsmängden till lite mer normal nivå och börja rida mer på ridbanan, längtar :)

sovgott people

Ikväll bjuppar jag på en härlig bild från DM, bara för att jag är lite halvdepp :D  

Ovido - Quiz & Flashcards