Linda Mårtensson

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Linda Mårtensson - 16 mars 2011 21:40

Denna dag är faktiskt pappas födelsedag =D Därför har vi ätit lite tårta ikväll, gottigt!


Jag slutade tidigt idag så Kristine och jag hann rida medan det var ljust, det är härligt! Lika härligt som det soliga vädret var så var även lilla Noell :)

Red fram i en riktigt låg form idag, Noell känns alltid lägre än vad hon egentligen är, jag tänkte mycket på det när jag såg bilderna sen i söndags. Inte konstigt att hon lätt blir spänd i överlinjen, jag måste ta och rida henne ännu lägre under ännu längre stunder känner jag. När hon var igång så jobbade jag med att ta igenom ställningen ordentligt och gjorde lite övergångar. Hon fuskar gärna lite med högerställningen så den måste jag verkligen hålla koll på nu! Efter det tog jag igenom några skänkelvikningar, både utmed staketet och på diagonalen. Vi har verkligen blivit mycket säkrare på dem nu :) Sen körde jag några öppnor utmed långsidorna, de kändes bra, men jag föredrar att någon tittar lite på dem såhär i början -det är svårt att hinna känna allt själv ;) Innan vi avslutade körde vi lite övergångar mellan galopp/halt/skritt, körde både på volt och rakt spår samt testade ett par i förvänd. Hon var väldigt duktig, jag tänkte att det var lika bra att börja träna i den förvända också, enbart stärkande!

När jag avslutar henne efter att ha jobbat med samling så travar jag inte enbart av, utan låter henne galoppera i lite längre språng i en låg form också :) Jag tycker att det är bra, då får hon tid på sig att slappna av och sträcka ut sin överlinje.


Det var allt för idag tror jag, hade bäst sålänge!

Linda

Ovido - Quiz & Flashcards