Linda Mårtensson

Alla inlägg under mars 2010

Av Linda Mårtensson - 5 mars 2010 21:23

Hejsan allihop! Lite dålig uppdatering här, men jag har haft fullt upp!

Igår var jag på MRF hela dagen. På förmiddagen fick jag rida lille Chico :) Han var lite häftig, trodde att han skulle vara seg och tråkig, men ikke :D Sötnos. På eftermiddagen hade jag fullt upp med att frisera manar och städa täckesförråd. Friserade bl.a Sonjas man, den ponnyn är så sjukt söt! Hon är ganska lik Noell fast grövre, med massor av man :) Jag vill bara ta med henne hem!

På kvällen skrittade jag ut Noell en sväng, det var lite kyligt då det blåste så mycket.

Idag har jag varit med Lisa och behandlat hästar :) Det blev tre st travare och en ponny. Vi hade det trevligt, pratade massor :P En av travarna var en fyraårig hingst som var jättefin och jättesnäll, han stod som ett ljus nästan hela behandlingen :)

När jag kom hem så var jag så himla trött av alla nya intryck idag att jag somnade på sängen, tur att jag inte skulle rida idag!

Nej, nu ska jag gå och se på solsidan, det är så himla bra!

Tjing :)

Av Linda Mårtensson - 3 mars 2010 21:44

Ja man vandrar över dalar och toppar hela tiden. Den här veckan har jag gått djupt ned i en dal. En riktig urladdning av lite olika anledningar, den största är nog att jag tänker lite för mycket ibland, jag kan inte ta dagen som den kommer. Det blev därmed lite strul med praoveckan, idag och imorgon så har jag varit/ska vara på klubben med Ulrika. Lika bra det när man inte är i balans...

Men bryt ihop och kom igen! "If you fight you maybe loose, but if you don't fight you have already lost."

Igår så red jag iallafall på förmiddagen. Noell var verkligen jätteduktig, hon räddade min dag kan man säga! Jag jobbade nästan exakt som vi gjorde för Karin i söndags. Det kändes jättebra.

På kvällen följde jag med Maria Sandberg till Färsta. Det var riktigt intressant, det är kul att se hur andra ridklubbar arbetar i vardagen. Extra roligt var det också att det stod hoppning på schemat så jag fick vara lite hinderbyggare :)

Idag var jag som sagt på Mrf istället. Det gick bra det också, Ullis hundar var riktigt glada när jag kom och var deras "personliga kliare" idag igen ;) Nämen lite seriösa saker hade vi också för oss, bl.a bytte schabrak till alla hästar och kopierade upp teoripapper.

När jag kom hem igen var det dags för ett ridpass. Det var riktigt blåsigt idag=spänd Noell. Men hon jobbade bra ändå. Det tog ca 20 min för att få henne att sänka sig för yttertygeln så att vi kunde börja jobba ordentligt, men efter det så jobbade hon bra. Det blev ingen galopp idag, bara lösgjörande i trav.

Nej, nu ska jag besöka min omtyckta säng, känner mig riktigt trött nu, har inte sovit mer än ca sex timmar per natt denna vecka, dumt.

Nattinatti

Jag och Noell för ganska precis ett år sedan. Hoppas att mars blir lika solig och vacker som förra året, det känns som om vi behöver det nu...

Av Linda Mårtensson - 1 mars 2010 20:09

Ja nyss hemkommen från MRF, ganska stelfrusen, men vi tar dagen från början :)

På förmiddagen så var jag med Ullis inne på kontoret och fixade med en del pappersarbete. Efter det fick jag köra lilla B-ponnyn Chico, han var jättepigg ;) Han hade tydligen varit körponny tidigare så det var inte så konstigt :P

Sedan promenixade jag hem och matade våra pållar och åt lite själv :) När vi var mätta så stack jag ut en skrittsväng med Noell, red inte så länge, typ 40 min. Både Noell och jag var trötta idag så det blev mest lite mys och gos. När jag var färdig med henne så hade jag en halvtimme över så jag la mig och sov då jag var så himla trött. Vaknade som en ny människa, slängde i mig lite mat och sen bar det av till MRF igen. Hjälpte till med barnlektionerna, Maria Köhler och jag hjälptes åt med lite balansträning och lek. Det gick bra, men vi frös en del på slutet.

Imorgon kommer jag att träna lite på förmiddagen med Noell och på kvällen ska jag följa med Maria Sandberg till Färsta när hon har lektioner :)

puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards