Linda Mårtensson

Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Linda Mårtensson - 5 mars 2010 22:13

Tänkte visa er Noells stamtavla för att det är lite roligt :)

   Köhls Noell

-04 



Mamma: 

Köhls Juvel

-00

Dressyrdiplom med 48 poäng, samt Avelsdiplom.

OBS! Juvels bild snodde jag från en annons på HästNet, hon är nämligen till salu: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=321594


Morfar: 

Kulltorps Yes

-96

Premierad Gl 2002 med 42 poäng, kastrerad 2003.


Mormor:

 

Köhls Tindra

-90

Premierad AB 1997 med 41 poäng.


Morfars Far:

 

Paddock Camargue

-84

Premierad ELIT 2006.


Morfars Mor:

 

Springbourne Braid

-75

Premierad ELIT 1993.


Mormors Far:

 

Balans

-81

Avelsvärdesklass A 1995.


Mormors Mor:

 

Kulltorps Ikea

-81

Premierad ELIT 1997.


Skulle kunna ta fler men det får räcka så :)


Pappa:        Downland Wild Fowler

-00

 Avelsvärdering 41 poäng 2005, bruksprov 9999=36poäng, Livstidslicens 2006.


Farfar:

 Downland Arcady


Farmor: 

Downland Moonwalk


Farfars Far:

Downland Mohawk


Farfars Mor:

Downland Cornelia


Farmors Far:

Downland Chevalier


Farmors Mor:

Mere Fire Myth


Hittade inga bilder på de här sista, beror nog på att de är från Storbrittannien. Jag tycker att det är så himla roligt att googla fram olika stamtavlor, kanske kan googla fram Novas någon dag också?! Jag tycker att det är fantastiskt att se dessa fina ponnyer som fött fram min lilla älskling som nu sover sött i sin box =) Internet är så himla bra, hade jag inte haft det hade jag inte haft en aning om vilka dessa ponnyer var eller hur de såg/ser ut...

godnatt, nu laddar vi för träning imorgon :)

Av Linda Mårtensson - 5 mars 2010 21:23

Hejsan allihop! Lite dålig uppdatering här, men jag har haft fullt upp!

Igår var jag på MRF hela dagen. På förmiddagen fick jag rida lille Chico :) Han var lite häftig, trodde att han skulle vara seg och tråkig, men ikke :D Sötnos. På eftermiddagen hade jag fullt upp med att frisera manar och städa täckesförråd. Friserade bl.a Sonjas man, den ponnyn är så sjukt söt! Hon är ganska lik Noell fast grövre, med massor av man :) Jag vill bara ta med henne hem!

På kvällen skrittade jag ut Noell en sväng, det var lite kyligt då det blåste så mycket.

Idag har jag varit med Lisa och behandlat hästar :) Det blev tre st travare och en ponny. Vi hade det trevligt, pratade massor :P En av travarna var en fyraårig hingst som var jättefin och jättesnäll, han stod som ett ljus nästan hela behandlingen :)

När jag kom hem så var jag så himla trött av alla nya intryck idag att jag somnade på sängen, tur att jag inte skulle rida idag!

Nej, nu ska jag gå och se på solsidan, det är så himla bra!

Tjing :)

Ovido - Quiz & Flashcards