Linda Mårtensson

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Linda Mårtensson - 26 mars 2010 22:06

Jag har flera olika favoritraser, vilka är era?


Jag har alltid varit förtjust i Araber. De är otroligt vackra och ädla, dock tycker jag att de är finare vid hand än under ryttare, de ser ofta så himla tunna ut med ryttare på ryggen.

 


På senare år har jag börjat gilla PRE hästar väldigt mycket. De flesta är väldigt snygga och har stora rörelser. Inte den bästa ökade traven precis, men desto oftare underbar passage och piaff.

 


Sen är welshar också underbara! De är lite som mini-araber fast oftast grövre och med mjukare rörelser. I love  them! Gillar alla typer av welshar, men om det gäller cob så får de inte vara för grova.


Sedan jag började läsa www.sensation.devote.se om lilla Olle så har jag börjat gilla nordsvenskar riktigt mycket också :) Men jag är mer för "travar" modellen än brukshästarna, jag är somsagt mer för något ädlare typ på alla raser.


OBS! Jag har googlat fram alla bilder, de är ej mina!


Självklart gillar jag alla hästar på ett eller annat sätt och jag gillar många fina halvblod och andra ponnyraser, men detta är mina favoriter, de har mycket karaktär! Frieserhästarna är också superhäftiga, men det jag tycker är lite tråkigt är att alla är väldigt lika och har samma färg.


Glöm nu inte att berätta vilka era favoriter är!

kram


Av Linda Mårtensson - 26 mars 2010 21:21

Det blev inget inlägg igår, Noell hade vilodag och jag ägnade min kväll till franskan, hade prov idag.

Idag gick det inte så bra när vi red. Jag var inte på bästa humör för att det är inte mycket som har gått bra idag, fast jag tyckte ändå inte att jag var jättesur. Noell vilade ju igår och var hur PIGG som helst idag, hon var bara springig och inte särskilt avslappnad....Alla kan ha en dålig dag ibland, även hästar, det var liksom ingen idé att få till något vettigt. Nu glömmer vi det och går vidare, det är helg nu!

Nu: SOLSIDAN, såklart xP

Ovido - Quiz & Flashcards