Linda Mårtensson

Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Linda Mårtensson - 7 mars 2010 22:18

Imorse blev hästarnas hovar fixade av Åke, de blev superfina :) Efter det red vi ut en liten sväng. Red inte så hårt idag eftersom de tränade igår. Det gick bra, vi mötte två travhästar, men hästarna skötte sig bra ändå ;)

Sedan var det bara att äta och sticka ner till MRF och ha barnridning. Kristine fick ta Chico och jag fick ta sötnosan Sonja, ingen av dem skulle ridas idag så då var det lika bra att de fick gå. När vi var klara med det så var det bara att skynda sig hem och duscha för då hade gästerna redan kommit hit eftersom mormor fyller år idag, grattis!

Kram och godnatt, uppladdning för SPORTLOV! :D

Här kommer förresten några bilder från igår:

     

Nova första dagen hos oss, det har blivit lite skillnad.

  Mys.

Snygg i knoppar ;)

Efter en stund skakade hon ur några :P        

Av Linda Mårtensson - 7 mars 2010 22:09

Sitter och tittar lite på klipp från bruksprovet som pågått under veckan :) Finns några riktigt fina. Jag tycker mycket om 4-årige hingsten Bellagio, han har lite spänd skritt, men traven och galoppen är superfin! Dessutom har han en otrolig utstrålning, tror att han kommer att bli en riktig stjärna. Men det finns andra också som verkligen är jättefina, lite roligt att Sigrid Bergåkra Berglund har med en fin hingst, I Do Kiss, jag har nämligen tränat en del för Sigrid med min förra ponny :)

Bellagio 

I Do Kiss 

Bruksprovsvinnaren i dressyr JJ RayBan

Superfina hästar alltså, VILL HA! ;D

Av Linda Mårtensson - 7 mars 2010 07:32

Igår hopptränade vi för Jeanette, det gick verkligen superbra! :D Noell och jag har inte hoppat på hela vintern, men det kändes som om vissa saker hade fallit lite på plats under "hoppvilan". När vi värmde så fick vi träna att rida på rakt spår och göra övergångar och tempoväxlingar. Det var minsann inte det lättaste för Noell är fortfarande ganska vinglig även om det är mycket bättre nu. Det gick ganska bra i vänster varv men i höger var det lite snedare. Jeanette tyckte att jag skulle träna lite på rakt spår varje dag med henne. Det ska jag göra, men eftersom vi också hålller på med stretching så hjälper det också till att få henne rakare :)

Sedan fick vi galoppera på en ganska liten volt över två lite upphöjda bommar. Vi började i höger varv och det var ganska svårt, dels för att Noell har lite svårare åt det hållet och så var nog jag inte tillräckligt koncentrerad. Men när vi sedan körde i vänster varv gick det jättebra! Jag tror att Noell faktiskt gick bättre än Nova då :)

Sen var det dags för hoppningen. Körde bara lite lydnadsövning med låga hinder, Noell blev jättepigg ;) När vi hade kört några varv så tyckte Noell att det var så lätt att hon rev ett hinder. Jeanette höjde upp det andra hindret en gång, då minsann, kände jag hur hela Noell lyste upp och hoppade jättefint!

Jeanette var jättenöjd med oss och hon tror mycket på Noell så det är roligt :) Men nu, ut till stallet för snart kommer Åke och skor dem.

kram

Ovido - Quiz & Flashcards