Linda Mårtensson

Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Linda Mårtensson - 11 mars 2010 19:04

Hej allesammans!

I förmiddags red jag Noell nere på ridbanan. Hon gick jättefint! Lite springig i början men sen var hon jättefin :) Red mycket stretching och svängar idag, det kändes faktiskt skillnad sen förra veckan, så det är roligt! Hoppas att hon går lika fint på söndag för då är det dags för Karin träning :D

Efter lunch följde jag mamma och Kristine till MRF och tittade när hon tränade för Eva. Passade på att tvätta upp våra grimmor, så nu lyser färgerna igen! Nova såg fin ut på träningen, de flesta andra var mest busiga och bockade och for :P Jag kan säga att jag var glad att jag inte tränade med Noell då ;)

I "pausen" så fixade jag och pappa klart sadelkammaren, satte upp resten av krokarna. Nu är det bara en hylla kvar men vi måste köpa några fastsättningsgrejer innan vi kan sätta upp den.

Nu på kvällen har Lisa varit här och behandlat Nova. Det var inga stora saker men ändå saker som man måste ta itu med. När Lisa skulle åka hem så fick mamma, jag och Kristine agera påskjutare till Lisas bil för att det är så himla slaskigt nu när det har varit en massa plusgrader. Det är svårt att föreställa sig att det var närmare -30 för två veckor sedan och idag har det varit 10 plusgrader!

Vi funderar även på att sära på Nova och Noell i hagen, Noell är den som bestämmer och hon jagar Nova så mycket och biter sönder hennes täcke där bak när det är dags för mat. De flesta spänningar och små sträckningar som Nova har fått har uppkommit av rivstarter och tvärstopp i hagen och det känns inte så roligt. Dessutom vill man inte slösa pengar på att köpa nya vintertäcken. Men samtidigt är det tråkigt att de inte får gå tillsammans, vi får se hur vi gör...

      kramisar :)   

Av Linda Mårtensson - 11 mars 2010 07:47

Igår efter tandläkare, bilhämtning och en god lunch övertalade jag pappa att vi skulle fixa sadelkammaren. Nu är lite hyllor upphängda och två sadelhängare till :) Så nu är det bara krokar kvar, det ska bli skönt att slippa tränga in 2-3 träns på en krok och ha fulla golvet med saker.

ZIP :) snart måste man mocka hagarna igen, blä.

Zippen igen, wiiie, det gick att fånga honom :P

Mamma och Zip på väg till skogen en sväng :)

Stallet :)

 Halvkaosig bild på en halvkaosig sadelkammare ;)

 Sovgott.


Idag har vi en massa saker för oss igen. Nu: rida Noell, kl 13 Kristine och Nova markarbetsträning för Eva H, kl 17 Lisa kommer och tittar igenom Nova. Däremellan ska jag försöka hinna en del andra saker :)

kram       

Ovido - Quiz & Flashcards