Linda Mårtensson

Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Linda Mårtensson - 31 januari 2011 22:54

God kväll alla trötta och pigga människor :) Själv sorterar jag mig till den första gruppen ^^ Jag har tränat styrketräning idag, sjukt bra! Fast, imorgon när jag vaknar så blir det väl "godmorgon kära träningsvärk", menmen :P


Ikväll när vi red var Noell jääättefin :D Underbart att få rida i dressyrsadeln igen =D Me löve it! Jaja, skrittade och travade idag med, körde ett litet "Sonny-pass" idag faktiskt. Vi tränade ju för honom för typ ett år sedan, men jag tyckte inte att det gav så mycket då för Noell gick mest och struttade på i sin egen spända värld, hon kom aldrig till avslappning och jag var också spänd. Så vi tränade bara några gånger, men som vanligt stoppade jag ned verktygen i verktygslådan och idag dammades de av och plockades fram -och det med besked!! Sonny kör mycket att man ska rida med skänklarna och sitsen, samt att man nästan enbart ska hålla på innertygeln samtidigt som man "puttar ut" bakdelen litegrann. Detta bör leda till att när hästen då har stretchat ut med mycket ställning och böjning då automatiskt kommer in med bakbenen inunder sig i och med att man har tryckt ut innerbak så att det kommer under magen, svårt att förklara men jag hoppas ni förstår :) Eftersom Noell var så spänd kunde hon inte tillgodo göra sig denna typ av träning då, men nu är hon såpass avspänd att det fungerade alldelens utmärkt! Jag riktigt kände hur ryggen kom upp, ställningen gick igenom och hur bakbenen kom in under maggen :D Vi fick in ett riktigt härligt flow emellanåt, det var really nice! När hon var så duktig så travade jag av, jag hade ridit utan stigbyglar heeela passet (förutom uppvärmningen), dessutom ;)


Riktigt nöjd och glad tänker undertecknad nu gosa ner sig i bädden, sov gott allesammans =)

Av Linda Mårtensson - 31 januari 2011 09:15

Det var riktigt svårt, finns en massa saker som jag inte klarar mig utan :P Men okej, jag säger väl hmmm, min dressyrsadel! =D

 

Det är en mörkbrun hubertus, 16,5 tum.

Ovido - Quiz & Flashcards