Linda Mårtensson

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Linda Mårtensson - 17 januari 2011 21:46

Jag blir så glad varje gång jag loggar in nuförtiden, allt oftare har folk kommenterat och läsarantalet ökar! :D Jag skriver denna blogg för att jag tycker att det är kul att skriva, det är roligt att dela med sig av kunskap och erfarenheter och jag tycker att det är roligt att dokumentera min och Noells utveckling! Fast det är alltid roligt när andra läser och uppskattar det också :)


I eftermiddag har jag varit duktig, enligt mig iaf ;) Jag har tränat magen lite, hoppat hopprep på ett ben (!), tittat på nästa avsnitt av ponnyakuten, läst i min underbara bok, jobbat lite med skolarbete, plockat fram nya kollegieblock till alla nya ämnen som drar igång imorgon samt packat väskan och plockat fram kläderna till imorgon!

Jag har kommit fram till att mitt vänstra ben är så svagt i jämförelse med det högra, så nu är det 50 hopp med hopprepet på det vänstra benet som gäller, VARJE DAG ;D


Ikväll har jag spenderat tiden i stallet :) Gick en promenad runt kvällsjön med Noell, börjar bli isigt nu efter regnet :/ Men Noell var duktig och knatade friskt på :) Masserade svullnaden med arnika, den var ungefär som igår. Tvättade även knölarna på ryggen, nu har jag tvättat åtta dagar i sträck så nu ska jag köra varannan dag ett tag. Friserade Noell under hakan också, nu ser hon lite ädlare ut igen ;) Nu kommer de flesta bli arga på mig, men ikväll rök manen :P Jag har bestämt mig för att hon ska få ha kort och vårdad man, lång man är jättefint, men det passar nog ändå bäst på typ nordsvenskar, PRE osv. ;)


Nu är jag nyduschad, nyfikad och nybloggad så nu ska jag torka håret och sen blir det nattinatti :)

Av Linda Mårtensson - 17 januari 2011 14:00

så här såg det ut när Noell och jag var ute och gick förra veckan =)

min och mammas otroligt snygga lagning av Noells täcke :P Det som ser smuts är lim ....

Igår var Noell mest intresserad av andra saker än att gå ;)

     

Haha xP

 

Vår förvuxna lilla ponny (a)

 

Av Linda Mårtensson - 17 januari 2011 13:07

Lena

Måndag 17 jan 12:56

Följer er med glädjr, lite extra kul då jag själv har ett kallblod (travhäst) som jag rider, vi har inte börjat galoppera än. ;-)

Kul, går det bra för Ceasar att fatta galopp? Låter spännande.

Linda Mårtensson

Måndag 17 jan 13:07

Vad roligt :) Cesar kunde galoppera om man fattade från jääättekort trav redan innan vi köpte honom, men sedan har vi haft en del problem med att han har bockat i varje fattning, fast nu börjar han äntligen att kunna falla in i galoppen normalt och han bockar inte lika ofta längre =)


Alltid roligt med kommentarer! Vad jag har förstått så är det flera som gillar att läsa om Cesar och hans utveckling?! Om ni vill kan jag försöka skriva lite mer om honom, dock är det ju oftast mamma som rider honom så jag kan inte alltid skriva något ;) Till helgen jobbar dock mamma och då ska jag rida honom, förhoppningsvis kanske det kommer upp några bilder osv =)


Idag har jag återigen tränat mamma eftersom att jag är ledig idag :) Vi fokuserade mest på formen idag och han såg mycket mjukare och trevligare ut idag! De fick såklart börja med att trava fram, liksom igår fick de jobba med tempoväxlingar, det syntes att han hade fattat grejen md det hela idag, han var verkligen på hugget och tog i, duktig "ponny"! :D

Sedan fick de bara jobba med skritten, att han skulle acceptera bettet och stödet samt behålla en lugn skritt hela tiden. Mamma red väldigt bra idag och han gick fint :)

Ni kan vänta er ett par bilder om en liten stund :) Det regnar dock idag?! :O Minusgrader och regn, blä. Jag börjar känna en oro över underlaget, fortsätter det så här så kommer det att bli is och skare :( Inte kul, särskilt inte med tanke på att vi endast har möjlighet att åka till ridhus mer än någon gång i veckan....:/




Ovido - Quiz & Flashcards