Linda Mårtensson

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Linda Mårtensson - 22 januari 2011 19:15

Hejsan alla, tänkte mest berätta att jag lever efter gårdagens bravader ;) Det var inte så mycket folk där, men det var trevligt, träffade flera nya människor vilket är väldigt roligt :D Fast självklart träffade jag vissa som jag redan känner och det är lika trevligt det =)


Såg förresten att jag hade skrivit fel i mitt förra inlägg :P Jag ska inte rida två hästar eftersom Noell fortfarande promeneras. Noell var lite små-busig idag ;) Var riktigt pilimarisk när jag skulle ta in henne ^^ Stod och tittade en lång stund på mig innan hon kom fram, då fick hon en liten bit morot, den tog hon i ett nafs och tvärvände och drog iväg några meter xP Jag försökte locka på henne, men hon tittade på mig som om: "Om du vill ta in mig får du fånga mig!!". Slutade med att jag fick gå och hämta henne, hon har sin egen vilja, dendär Noell ^^

Resten gick bra, knölen blir långsamt liiite bättre varje dag :) Längtar till att Lisa kommer hit!


Cesar var väldigt duktig idag! Började med att han inte fick trava iväg på egen hand, som han gärna gör, speciellt precis när man kortar tyglarna. När han hade accepterat det travade jag igång honom. Efter en liten skrittpaus kortade jag ihop tyglarna, det tog inte alls så lång tid innan han hittade formen idag! :D Han förstod jättebra när jag bad honom flytta undan för skänklarna också, träningen förra helgen har gett resultat :) Sedan kunde jag faktiskt trava honom ett par varv i hyffsad form, nedsittandes i en uråldrig stenhård allroundsadel utan stigbyglar! DET NI ;D


X antal utropstecken och smileys senare ska jag nu fixa lite läxor, läsa en bok, tvätta Noell på ryggen osv :)

kram!

Ovido - Quiz & Flashcards