Linda Mårtensson

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Linda Mårtensson - 13 januari 2011 10:45

Hejsan :)

Igår hade jag många saker att göra och var så himla trött när jag skulle gå och lägga mig så jag orkade helt enkelt inte skriva.

Igår var svullnaden faktiskt liiite bättre! :D Inte mycket, men det är alltid något :) Hon ömmade heller inte lika mycket. Igår fick jag även ett tips om eventuellt varför hon var så svullen och överansträngd. Pratade med Nina och hon påminde mig om att Ferrari (hennes förra ponny) också var överansträngd i sina magmuskler en kort period, han hade nämligen stått och grävt så mycket i snön i hagen att han fått träningsvärk utav det xP Och när jag tänker efter så brukar Noell också gräva och pyssla mycket i hagen, jag har dock inte sett något extremt, men det kan ju vara så att det helt enkelt är en blandning av snöpulsning, mer galopp och samling och grävning?! Svar på frågan kommer jag antagligen inte att få, men somsagt så är jag inte den enda som tycker att det verkar lite konstigt att hon endast skulle ha fått träningsvärk av konditionspasset, när jag berättade för Nina var och hur vi hade ridit så sa hon: "eöööh, det är ett helt normalt pass för Patrick!" Nu tävlar han visserligen på FEI nivå så han har ju lite bättre kondition och muskler än vad Noell har. Dessutom var det ganska varmt den dagen så snön var tung och Noell är som jag berättat tidigare inte allt för taktisk när hon går i snön ^^


Promenaden gick iaf jättebra igår, hon har nog aldrig varit så avslappnad på en promenad förut! Hon börjar väl vänja sig nu....

Jag tvättade hennes knölar också, och det märks att Noell är lite less på den behandlingen nu ;) Blöta ner ryggen, gnugga in schampoot ordentligt, låta det verka 10 min, spola av och slutligen gnugga ryggen så torr som det bara går med handduk :P Ja, jag förstår henne faktiskt, inte allt för roande, det tycker inte jag heller. Men huvudsaken är att de blir bättre och det blir dom ju! :)


En annan sak som jag bara måste berätta är att Cesar var på rymmen igår?! :O Vi har ingen aning om hur han har burit sig åt eller varför. En tråd var av, en var hel och en hade han skruvat ur mälaren från trädet så den låg på backen. Som tur var så var mamma hemma när grannarna ringer och säger att en av hästarna var lösa! Varför han hade gjort så är verkligen en gåta, han hade inte betat från något träd eller så, de andra tre var helt lugna och han själv var alldelens skärrad och stressad över att han var utanför hagen och hade sprungit till ingången när mamma kom ut, herregud säger jag bara.


Nu ska jag ut till stallet och mocka, för jag är ju "ledig" idag, sitter och skriver på min uppsats som ska vara inlämnad imorgon innan lunch, har skrivit det mesta, men jag har liksom det viktigaste kvar :P jaja, det går nog bra :) Håller även på att förbereda lite roliga inlägg, jag har inget plugg kvar efter det här och så har jag ju extra lång helg sedan så då kan jag ju skriva lite roliga saker =)

puss och kram!

Ovido - Quiz & Flashcards