Linda Mårtensson

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Linda Mårtensson - 12 januari 2011 09:08

Jag sitter på skolan och ska försöka skriva en uppsats om Koreakriget, det går bra men jag har inte alls kommit särskilt långt och den ska vara klar på fredag förmiddag...


Nog om det. Igår kväll lagade vi Noells täcke, vi har försökt med textillim, det fungerade inte, så igår sydde mamma och jag istället, stjärnor som vi är lyckades vi självklart bryta av en nål, men tålamodet höll sig iaf för mamma ^^ Att sy är nog en av mammas sämsta egenskaper, hon har inte alls tålamod till att pilla med små trådar och sådant :P


När vi tog in hästarna så tvättade jag Noell återigen med klorhexidin, jag tycker redan att det känns bättre! =) Hoppas, hoppas att de eländiga knölarna försvinner.


Tyvärr är inte svullnaden bättre, igår kväll smörjde vi med is-gel, men det var fortfarande inte bättre imorse :/ Jag tror att hon har träningsvärk i hela magmuskeln, under "viloperioden" så galopperade jag inte så mycket, men nu under de sista veckorna har jag galopperat betydligt mer så konditionspasset i söndags blev väl för mycket. Jag har även försökt att hålla mig ifrån djupsnön, men det är ju väldigt svårt när det är snö överallt, så jag har ju ändå skrittat korta stunder i djup snö (ca 10-15 minuter kanske), några dagar i veckan. Det blir ju ändå en del och Noell är somsagt inte så smidig när hon går i snö. Cesar till exempel, han slappnar av och liksom "flyter med" snön, men det gör inte Noell, hon vill alltid skynda sig igenom snön och så lyfter hon benen väldigt högt...

Jag hoppas att det går över snart, för jag vill inte att hon ska ha ont, det gör så ont i hjärtat på mig då. Dessutom börjar det redan märkas på Noell att hon tycker att hon får jobba för lite, när jag släppte ut henne imorse fick jag säga åt henne när hon nästan sprang ut genom stallet och var på väg att göra ett glädjeskutt när hon kom ut xP När jag släppte henne snodde hon runt och galopperade i full fräs till sitt hö, galna lilla ponny ^^


Nej nu måste jag verkligen börja skriva, hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards