Linda Mårtensson

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Linda Mårtensson - 10 januari 2011 22:30

Hejsan alla, min dag har verkligen gått lite uppochner...

Blev jätteglad på skolan för att vi hade en riktigt rolig idrottslektion och så fick jag veta att jag har en riktigt härlig vecka framför mig :D Imorgon går vi halvdag och på torsdag och måndag är jag helt ledig! :D Detta för att jag är klar med en massa saker osv. (:


Meeen, jag kan inte säga att jag direkt blev överlycklig när jag skulle ut med Noell :( När jag började borsta såg jag till min förfäran att hon var alldelens svullen i musklerna mellan/bakom frambenen :'( Jag som stretchade och donade så mycket igår, men hon har ändå blivit överansträngd. Konstigt nog är ingen av de andra berörda alls, men jag gissar att det är för att Noell tar i mycket mer i varje steg och för att hon inte är särskilt duktig på att gå i djupsnö. Riktigt tråkigt, det är så synd om mitt lilla hjärta.

Men jag gick en kort och långsam promenad för hand med henne, så att hon skulle få igång blodcirkulationen. Efteråt smörjde jag försiktigt med arnika och stretchade väldigt försiktigt och lätt. Imorgon bitti skulle jag egentligen få vara ledig från utsläppet, men jag kommer att gå ut och smörja lite liniment osv.


Jag har bestämt mig för att hon nu ska få en promenadvecka. Ska självklart ta hand om musklerna ordentligt och så får hon samtidigt vila ifrån sadelgjorden då hon så lätt blir skavd. Dessutom har jag nu ikväll börjat tvätta med klorhexidin schampoo (efter veterinärens råd), på ryggen där hon har sina knölar. Det passar perfekt nu när hon ändå inte ska ha någon sadel :)


Nu ska jag gå och lägga mig, det har varit en lång dag och väckarklockan ringer halv sex imorgon.

Ha En God Natt. /Linda

Av Linda Mårtensson - 10 januari 2011 09:57

Sitter på skolan nu, är ledig i en och en halv timme, sen ska vi titta på någon teater som teatergruppen har gjort på estetisk verksamhet. Jag kan meddela att denna kurs har varit värdelös (jag hade bild), det enda som den går ut på är att "gestalta idéer", ja ni läste tyvärr rätt...Jag har inte orkat lägga särskilt mycket energi på något som är sååå onödigt :P


Jag hoppas att jag hinner/orkar uppdatera ikväll efter att jag har ridit, för vi har idrott idag så om jag har otur så är jag inte hemma förrän ungefär halv sex -.-


ha en bra dag allesammans!

Av Linda Mårtensson - 10 januari 2011 07:30

 

En marinblå tävlingshjälm   

Ovido - Quiz & Flashcards