Linda Mårtensson

Alla inlägg under februari 2011

Av Linda Mårtensson - 7 februari 2011 10:08

Bered er på ett långt inlägg, jag tänkte dra min helg för er!

I lördags klev jag upp strax före sju, fick några presenter :) Efter lite frukost gick jag, Kristine och Maya ut till stallet för att klippa Nova, hon blev jättefin! Det tog ungefär en och en halv timme ^^ (bildbevis kommer när jag hinner)

Vi hann även rida innan lunch, jag och Noell joggade lite på ridbanan. Hon var fin fast jag kände inget riktigt "wow".

Sedan var det bara till att äta lunch, mocka, packa alla tusen höpåsar, sopa, ställa iordning allt innan jag skulle duscha och sticka in till stan. Jag åt middag på biteline med trevliga MRF:are ;) Det är riktigt nice att snacka lite strunt med hästmänniskor, prova själv! :D


När jag kom hem blev det dock inte riktigt lika trevligt, mamma berättade om en bekant som hade kört ihjäl sig på skoter :'/ När jag sedan satt mig vid datorn och såg vilken dag på listan det var så bröt jag ihop, det blev liksom lite för mycket så jag orkade inte skriva om hur min dag hade varit. När man har mycket stress och press på sig och självförtroendet vacklar så orkar man inte bli påmind om dagen då ens bästa vän åkte....


Gårdagen var väldigt trevlig, klev upp tidigt och mockade och gjorde klart det mesta och så red jag Noell =) Jag är väldigt besviken över att jag inte hade någon med mig som kunde ha filmat Noell, för oh my goood vad underbar hon var!!!! :D <3 Red utan stigbyglar, lossade väldigt mycket i traven tills hon jobbade ordentligt med ryggen, sedan fick hon galoppera för första gången på tre veckor :D Hon blev jätteglad! Allt var perfekt, jag satt med i vänstersidan, Noell var lätt som en fjäder i uppförsbacke, aaah amazing! Dagens tips från coachen: Rid UTAN stigbyglar, det hjälper hur mycket som helst, bara man är envis och tvingar sig själv att göra det ;)


På eftermiddagen var det Cesars tur. Han var väldigt otålig när jag gjorde iordning honom, när jag hoppade upp så började han att takta, var rädd för allt. När vi (tillslut -.-) kom ner till ridbanan så började jag jogga med en halvt blockerad liten häst. Efter en stund började han dock lyssna på mig och sökte sig nedåt (!). Efter skrittpausen så kortade jag upp tyglarna och tvärnitade han, jag tänkte -vad håller han nu på med? Efter någon sekund slog det mig! "Just det, förra gången fick han stanna så fort att han började småtrava=när man kortar upp tyglarna, så det var det han kom ihåg!" Charmig liten häst ;) Sedan kunde jag böja, flytta honom för skänklarna i både skritt och trav och han gick på tygeln :O Jädrans vad han utvecklas! Fortsätter han så här så kanske han också kan få starta någon liten dressyrtävling till sommaren? :) Jaja, han var jätteduktig! :D


Efter nästan hela dagen i stallet var det bara att hårdplugga fysik heeeela kvällen. Jag har prov imorgon (tisdag) och är fortfarande väldigt osäker på en massa saker. Så idag får Noell en vilodag och jag ska plugga, för övrigt har min dag varit ett helvete hitintills. Jag vaknade med halsont, sprängande huvudvärk och värk i hela ryggen ända upp till käkarna, mys! Dessutom var jag så seg och trött så det blev såklart jättestressigt de där sista minutrarna innan jag skulle åka (varför lär jag mig aldrig?) och dessutom så höll jag på att grejja med mina busskort i bilen och sedan när jag hade klivit ur och gick till bussen så bara: "Vart är mitt busskort? Faaan jag har tappat det!" Som tur var hade jag mitt andra med mig så jag fick då betala bussresan in till skolan med det kortet. Jag såg också att jag inte hade några pengar kvar på det, summan ligger på minus och jag har glömt pengar hemma -.- Detta är inte min dag, orkaaar inte...


Hoppas att ni får en bättre dag än vad jag har haft!



Av Linda Mårtensson - 7 februari 2011 09:49

Jag älskar djur, jag blir glad av dem =) Det är så härligt att sväva över marken och vara ett. Jag blir lugn och det är avstressande, när man är i stallet eller sitter på hästen glömmer man ibland tid och rum, skiter i alla bekymmer. Man rör på sig och är ute, man får tid till att rensa huvudet. Det är fantastiskt!

  

Av Linda Mårtensson - 6 februari 2011 09:45

  

Visst var den här bliden rätt snygg fast den är fotad med mobilkamera? ;)


1. Bestämd i sina åsikter ^^

2. Är bara social med människor hon känner

3. Gillar att visa upp sig ;)

4. Kan se extremt alldaglig och tråkig ut ibland när hon står i hagen, men så fort hon börjar röra sig med eller utan ryttare blir hon jättefin!

5. Alltid "med" och sammarbetsvillig

Av Linda Mårtensson - 5 februari 2011 23:04

Jag saknar Cookie så det gör ont....trots att det var över två år sen jag träffade dig, älskade häst.  

Av Linda Mårtensson - 4 februari 2011 23:09

Nej, inte mycket mer än mys i stallet har det blivit, men det går bra det med (: Testade en del nya övningar och grepp på Nova ikväll, det tyckte hon var sköönt ;) Det är verkligen roligt att massera hästar!

Noell fick inte så mycket massage, men stretching, lite arnika och ett par övningar blev det iaf :) Hon kändes f.ö jättehärlig när vi red :D Så mjuk i ryggen och allting, vi red ut, skritt och jogg.

Nu måste jag gå och lägga mig, det blir tiiidiga morgnar denna helg, vem har sagt att man ska softa och njuta på sin födelsedag liksom?^^

Nästa gång jag skriver kommer jag att vara 17 år, sjukt :o Godnatt iaf!

Av Linda Mårtensson - 4 februari 2011 23:05

          Mestadels gamla bilder, men det var det bästa jag orkade rota fram idag (:

Av Linda Mårtensson - 4 februari 2011 09:09

God förmiddag :)

Jag orkade inte skriva något igår, jag var så himla trött, jag var tvungen att göra något hela tiden för att inte somna :P Jag promenerade iaf med Noell, det gick finfint :) Hon var så lugn. Jag smörjde även lite arnika och gjorde ett par övningar, skönt att vi inte hade så mycket att göra igår för jag var inte hemma förrän vid sex och då var jag tvungen att plugga en timme och läsa ut en bok vilket tog ytterligare en timme. Jag kom alltså inte ut till stallet förrän klockan åtta, då är man glad över att ha stall hemma!

Kristine o Nova får stå för bilden idag =)

puss o kram  

Av Linda Mårtensson - 3 februari 2011 14:00

Okej, mina drömmar?


-Rida SM på Noell

-Skaffa en fin storhäst

-rida EM, VM, OS osv ;D (tävla internationellt hade varit skoj ^^)

-bli veterinär, det har jag drömt om ända sedan jag var liten. Fast då krävs det att jag har MVG i allt och i så fall är det redan "kört" för jag fick VG i bild xD

-Gifta mig lyckligt?

-Bo på en fin hästgård


Det finns somsagt en del saker som jag drömmer om och jag tror inte att alla kommer bli uppfyllda, men jag hoppas att någon går i uppfyllelse. Faaast, en del drömmar är faktiskt härligare att bara drömma om än att de verkligen går i uppfyllelse :) Nu kanske vissa undrar: "vill du inte ha några barn?:o"  (många brukar ju säga att de vill skaffa familj osv) Det är inget jag drömmer om och har aldrig gjort heller, men man vet aldrig, drömmarna kan ju förändras med tiden...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards