Linda Mårtensson

Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Linda Mårtensson - 26 februari 2011 23:25

Här kommer äntligen filmerna från idag! (Synd att kvaliteten försämras så mkt bara -.-)

Av Linda Mårtensson - 26 februari 2011 20:17

  Matchat från topp till tå ;)

        Noells outfit gick i svart idag! Visst är hon ritkigt söt i remont? (a)

  Nova körde på rosa/grå outfit idag =)

      GILLAS! ;D

Sötare Nordis får man banne mig leta lääänge efter!

Av Linda Mårtensson - 26 februari 2011 19:13

Våra hästar är de bästa!! <3 Alla tre gick verkligen superfint idag och som att det inte hade varit nog så har det varit jättefint väder och plusgrader, kan det bli bättre?! :')

Red Noell först på förmiddagen, jag var så himla glad och det visade sig även i Noell, hon var också jätteglad och positiv! :D När jag värmde flexade jag igenom sidorna i en låg form och lät henne snurra igång ordentligt i galoppen. Hon kändes väldigt mjuk redan från början idag! :D Jobbade sedan på volt i alla gångarter, flyttade rumpan inåt och utåt omvartannat. Det gjorde henne väldigt lösgjord och jag fick in bakbenen väldigt bra också! Körde även lite förvänd, hon har nog aldrig känts så balanserad och samlad i förvänd förut! :D Innan vi avslutade körde vi tempoväxlingar i trav, det flöt också väldigt fint, hon fick en fin takt och bra elasticitet. Allt kändes så otroligt bra idag, allt som jag kämpat med denna vecka börjar lossna och bli mer automatiserat! :D Idag behövde jag inte alls tänka lika mycket på: Slut handen runt tygeln, sträck på dig och titta UPP, vrid med ryggen i svängarna och följ med i sätet. Skönt att inte behöva tänka lika mycket på allt längre, det är så väldigt mycket :P

Testade att rida med kilformade stigbygelplattor idag vilket var riktigt skönt då jag lätt lägger vikten på utsidan av foten istället för att söka stödet på insidan!


Efter att Noell hade fått veckans massage, daglig stretching och alla var utfodrade så var det dags för Cesar ^^ Han var också helt otroligt duktig idag! Han utvecklas jättemycket varje gång trots att jag inte rider honom så ofta. Med honom jobbade jag på att sitta ned i traven, övergångar skritt/trav/halt och några cavalettibommar :) Han börjar bli rätt stadig i formen nu, övergångar måste vi dock jobba på. Han börjar även slappna av mer så att det går att sitta ned i traven ;) Nästa gång jag rider hade jag tänkt att köra igång med galopparbetet igen, vi har lagt det på is ett tag då vi ville jobba med att mjuka upp honom och hitta formen så mamma har bara galopperat lite i skogen och så ett tag (: Men nu börjar saker och ting sitta lite bättre så nu är det dags att köra igång med galoppen! Vi hade även tänkt att ta hit Lisa och Jossan så att han får sig en genomgång, han har visserligen blivit sjukt mycket mjukare men han behöver lite hjälp på traven ändå.


Jag har en del bilder att bjuda på samt film på både Nova och Kristine och mig och Cesar, spännande va? ;) De kommer upp så snart som möjligt...

kram!

Ovido - Quiz & Flashcards