Linda Mårtensson

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Linda Mårtensson - 11 februari 2011 19:36

Herrejösses, helt sjukt vad snön har drivit, det ser ut som väldigt vit ökensand överallt :o Eftersom i princip allt var igensnöat och hästarna var i stort behov av motion så skrittade vi en sväng på vägen. Det var ganska händelserikt ska jag säga! Dels höll vi på att frysa ihjäl för det blåste verkligen isvindar :S Sen var det ett par här i närheten som har bröllop idag, så vi mötte hur många bilar som helst och brudparet åkte häst och släde till festen, vi lyckades såklart möta dem med :P Hör och häpna: hästen hade en ynka liten bjällra på sig, asså shiiiit! Det var typ det läskigaste som någonsin har hänt, haha, alla tre studsade omkring, Noell bjöd på lite passage ^^ Herregud, nästan pinsamt ju xP Vi blev tvungna att invardera en gård så att de kunde köra förbi och just när den "faran" var över så kommer det en jättetraktor, vägen är rätt smal så vi fick gå tillbaka in på gården igen :P Det är det som gör det så roligt att hålla på med hästar, ingen dag är den andra lik och det händer oftast oplanerade saker =)


I övrigt är jag fortfarande dunderförkyld. Det blev ingen skola idag heller med andra ord, jag vill bli frisk, NU! Imorgon är det hur som helst öppet hus på Skvadern och jag tänker försöka pallra mig dit, någon som ska dit och kika kanske? ;) Jag trodde inte att jag skulle gå på Skvadern först, men efter att ha varit på öppet hus bestämde jag mig direkt! Kan varmt rekommendera alla nior att gå dit och kolla, man måste verkligen uppleva Skvadern för att fatta hur det är där, det är svårt att förklara! Jag kan sammanfatta med dessa ord: fritt under ansvar, askalas lärare, blockläsning, alltid massa skoj på G och det finns alltid något att göra :D Det är väldigt öppet, man kan gå på lunchpass, träna själv i gymmet eller på spinningcyklarna, gå och spela i musiksalarna, digga musik på rummen, plugga, sitta i elevrummet, måla i bilden, spela in en låt eller bara umgås, Skvadern är öppet! Genom att man läser i block är det väldigt likt läsning på universitet osv vilket ger mycket bra förberedelser för att läsa vidare senare!

Ha en fin fredagkväll!

Av Linda Mårtensson - 11 februari 2011 07:39

God morgon :)

Kristine och jag har släppt ut hästarna, det var inte så kul då det har kommit flera dm snö under natten så vi fick skotta framför stalldörren för att överhuvudtaget få upp den. De enda som tyckte att det var roande med mer snö var Noell och Cesar ^^ Nog om det, jag har hittat mer "måste ha" saker ;) Jag känner att jag bara måste ha någon av dessa plastronger, de är sååå snygga :D Se länken:


EQUI DESIGN

Ovido - Quiz & Flashcards