Linda Mårtensson

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Linda Mårtensson - 10 februari 2011 20:58

Tjatja!

Idag har det inte blivit många knop gjort :P Meeen, jag känner att min kropp behöver vila efter all stress så det är bara att chilla, inte det roligaste menmen.


Alla hästarna fick vila idag, ingen var särskilt sugen på att rida i denna storm, dessutom snorar och snörvlar jag hur mycket som helst så det var lika bra att låta Noell stå.


don't you know, you're beautiful

Av Linda Mårtensson - 10 februari 2011 09:35

Jag tänkte köpa ett nytt ludd till Noell eftersom hon så lätt får skav. Men frågan är vilket av dem jag ska välja? Någon som har erfarenhet?

    Känns som den övre är mer lättskött, men det kanske finns andra fördelar med den nedre?

Av Linda Mårtensson - 10 februari 2011 08:44

Varför måste jag vara sjuk för? Sjukt tråkigt!

Igår kände jag mig rätt så hyffsad så jag gick på skolan, fick reda på att jag inte kan göra fysikprovet som jag missade förrän i slutet på den här terminen, suck.

Slutade iaf tidigt och var hemma vid ett, mockade då eftersom jag hade fumlat med väckarklockan så att den ringde en timme för sent på morgonen så mamma fick göra allt i stallet, stackarn. När Kristine kom hem stack vi ut och red. Eftersom det var varmt när jag gick ut så hade jag en rätt tunn jacka och bara ridbyxor, när vi kom ut till häst visade det sig att det hade blivit -13 :o Skitkallt blev det att rida! När jag hade ridit en stund upptäckte jag att jag satt och red med längre vänstertygel, less jag blev på mig själv. I ilskan på mig själv tog jag mig i kragen och tänkte på vänster, vänster och VÄNSTER!!! Red ordentligt med det där förbannade vänsterbenet och vred på min högerinriktade överkropp och vips! Noell blev helt underbar, samlade sig jättefint, kunde nästan göra enkla byten :D


När Kristine och jag var färdig med hästarna och skulle släppa ut dem så visade det sig att Cesar hade rymt, IGEN! Till stor del mitt och Kristines fel eftersom vi inte hade gett honom extra hö när middagen skulle bli lite sen, men vafan liksom! Mamma fick då laga hage i tusen minusgrader, stackarn, känner att jag förmodligen ligger ganska mycket på minus hos henne just nu.


När jag kom in var jag iskall, kroppen skakade, förkyld som ett as! Orkade inte plugga mer än läsa en bok som ska vara utläst om en vecka. Gick och la mig tidigt men det hjälpte inte, känner mig lika risig idag och stannar hemma. Superkul, nu har jag en fysiklektion, en datakunskapslektion och en franskalektion att ta igen sedan, låter kanske inte så farligt, men eftersom varje lektion är typ två och en halv till tre timmar långa så blir det jäkligt tufft....

Noell är en av få ljusglimtar i mitt liv just nu. Att vara sjuk, ligga efter i skolan och tampas med vinter och ha allmänt missflyt är tungt.

 

"Cause there is no guarantee

that this life is easy

and when my world is falling apart

when there is no light to break up the dark

that is when I

I look at you"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards