Linda Mårtensson

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Linda Mårtensson - 24 februari 2011 21:50

Ikväll har jag och Noell varit ute på en promenad (: Hon var jättelydig och duktig! Vi gick ca tre km, det var väldigt behagligt att gå, endast nio minus. Fast vi mötte en timmerbil, en räv och en grävling!! Timmerbilen var absolut inget problem för Noell, hon är inte så rädd för sådana saker som tur är. (= Räven och grävlingen var mest intressant att se tyckte Noell....;)


Nu ska jag fika lite, linimentera mig och sedan blir det sängen, längtar!

god natt!

Av Linda Mårtensson - 24 februari 2011 12:13

Igår kväll var det dags för ett ridpass återigen och det gick mycket bättre än det förra! :D Vi kom överens och samarbetade hela passet.

Kände att hon "backade av" lite precis när vi började trava, men då körde jag bara uppvärmningen i ett friskt tempo och då blev hon lite busig och spetsade glatt öronen. ;) Sedan var hon lite mer åt det heta hållet under passet vilket var jättekul! Jag jobbade helt sjukt hårt med min rygg och mina axlar vilket resulterade i att Noell blev riktigt följsam och mjuk. Stundvis kunde jag även peta in de där rackarns bakbenen under maggen och då blev hon så underbar! :D Jag tänker fortsätta jobba såhär, grunden är det allra viktigaste, krumelurer kan vi lära oss på en handvändning sedan ;) Nu kommer Noell att få skrittas idag och vila imorgon så tar vi nya tag i helgen. :)

  

I helgen har jag mycket som ska hinnas med, skulle vilja klippa Noell om det blir lite varmväder som jag har hört en del rykten om :) Imorse var det nämligen nästan 30 minusgrader, brrr...

Ovido - Quiz & Flashcards