Linda Mårtensson

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Linda Mårtensson - 2 februari 2011 17:17

Berättade om massörbesöket i ett eget inlägg så att inte detta skulle bli så långt :P Idag har jag mest pluggat...Håller på att skriva en krönika, pluggar fysik -har prov på tisdag, samt franska för vi har två läxor i veckan, glosor från tis-tis och grammatik från fre-fre. Dessutom måste jag skriva två fysiklabbrapporter imorgon och så måste jag jobba en massa datorkunskap och börja läsa en klassbok som vi ska ha muntligt prov på om en och en halv vecka (jag håller dessutom på att läsa en annan bok så det vore ju bra om jag läste den först)-.- Jag har börjat acceptera att jag aldrig är fri från skolarbete längre....


Noell har jag borstat och pysslat om, men ska tvätta knölarna ikväll, det blev aldrig gjort igår eftersom vi fick besök.

Tur att vi bara ska promenixa imorgon, jag är rädd att jag kommer att bli kvar i skolan ända till fem imorgon och dessutom ha plugg kvar när jag kommer hem...

 

I'm lucky, you're my heaven.

Av Linda Mårtensson - 2 februari 2011 16:58

Idag har Josefine varit här och masserat Noell :) Noell tyckte att det var jätteskönt ^^ Hon var jättefin i sina muskler idag, inga SI-leds låsningar! Dessa saker är kvar/någon liten sak har uppkommit:


-Pyttelite kvar i gluteus vä. sida

-Pyttelite kvar i magmuskeln vä. sida

-En liten spänning i ena halsmuskeln (skulle gå över om ett par dar om jag bara jobbar med den)

-Nacken fortfarande lite spänd

-Biceps ömmar inget, dock ska jag smörja lite arnika för hon var fortfarande lite "trådig"

-Hon hade ett litet ligamentsläpp, det fixades, men ska smörja arnika några dagar

-Hon hade lite bogrotation i högerbogen, inte så farligt som det låter, det kan jag grejja med själv :)

-Framför höftknölarna är det fortfarande lite spänt


Det låter väldigt mycket, men det är bara småsaker och hon behöver inget återbesök på ett bra tag =) Dessutom är det så att "det finns ingen häst som inte har några spänningar alls" som Jossan alltid säger :) De flesta av spänningarna som Noell har är det många hästar som har, inga ovanliga saker. Nu ska jag fortsätta att jobba med alla övningar som vi fått och så kan vi succesivt sätta igång och träna :D

Av Linda Mårtensson - 2 februari 2011 15:15

Det är helt enkelt omöjligt att välja ut ett minne som är bäst, det finns så många som jag rankar som bäst, haha :P

  • När jag tog min första placering tillsammans med ett russ
  • När jag hyrde samma ponny en hel sommar
  • När jag fick Cookie <3
  • När jag fick Noell <3
  • När laget vann div. II och jag deltog (2007, 2009)
  • När jag och Nova placerade oss som trea i Kopparbergcupen 2008
  • När jag och Noell vann Sogeticupen 2010
  • När en ridlärare sa till mig: "Du kommer absolut att bli en dressyrryttare, det märks!" Haha vad blev jag då?

Ojoj, det finns hur mycket som helst som jag inte har skrivit! Alla härliga uteritter, alla vänner, ja listan är lång :')

Ovido - Quiz & Flashcards