Linda Mårtensson

Alla inlägg under juli 2010

Av Linda Mårtensson - 16 juli 2010 12:37

Må: lugn uteritt

Tis: lösgjörande på ridbanan

Ons: träning för Peter Nordlander i Timrå

Tors: träning för Peter Nordlander i Timrå

Fre: skritt i skogen

Lör: vila

Sön: lösgjörande (både lite på banan och lite ute)


Veckomål: Ta åt mig så mkt som möjligt av träningarna samt begrunda filmerna hemma efteråt.

Av Linda Mårtensson - 16 juli 2010 12:35

Det var en bra vecka, fast heller ingen "wow" vecka.

Av Linda Mårtensson - 16 juli 2010 12:16

På förmiddagen så tränade jag Kristine och Nova, tuktade Kristine med en massa sitsträning och detaljer, "bra kan alltid bli bättre"! ;) Gluttade då och då på mamma och Cesar, han såg jättefin ut! Han har verkligen klivit framåt i utvecklingen de senaste två veckorna.


Under dagen hade vi lite andra saker för oss och så var det min tur att rida på kvällen, fick dock ändra mina planer i sista stund. Vädret hade varit strålande hela dagen, men nu började det att mulna, jag tänkte: "men om jag snabbar mig med borstningen nu så kan jag borsta lite mer efteråt så kanske jag hinner innan regnet". Tji fick jag, hade inte hunnit borsta särskilt många drag innan jag fick se att Noell hade skrapat sig på ena bakbenet, (det var dock ingen som helst fara, det var bara håren som hade skrapats bort och det varken ömmade eller var svullet på något sätt, sprayade dock för säkerhetens skull med lite lila spray för att få bort ev. bakterier.) Strax efter upptäckten så öppnade himlen sig, åskan mullrade och det blixtade. Tog det då genast lugnt och borstade färdigt, men jag bestämde mig sedan att hoppa över ridningen denna kväll och istället massera henne ordentligt, så det fick bli en timmes massage, det uppskattades av Noell ;)


Morgonen därpå så gick jag och K. runt och inspekterade hagen där de hade stått under eftermiddagen för att kolla vad Noell kunde ha skrapat sig på. Vi hittade ett mindre träd som någon hade kliat sig på och som då vält, så det var säkerligen det som Noell hade skrapat sig emot, tur att det inte var så allvarligt då, jag är så rädd om min prinsessa...hahah efter det stod vi i typ en halvtimme med en värdelös såg och en såndär sax och försökte få bort det xP Det gick tillslut efter ett antal irritationsmoment i den gassande solen xD

Av Linda Mårtensson - 16 juli 2010 11:58

Hej alla glada, tänkte försöka lägga in några inlägg dag för dag nu när datorn samarbetar =)

I lördags byggde vi hage nästan hela dagen, men den blev klar! :D Hästarna blev mkt glada =)


På kvällen red jag Noell på ridbanan, kämpade på med skänkelvikningarna och så testade jag några galoppfattningar från skritt :) Hon kändes fin :)

Av Linda Mårtensson - 14 juli 2010 10:54

...men vår dator har DAMP! (ursäkta ordvalet, men är måttligt less på den.) Pappa håller på och försöker fixa till den men det går inge vidare, just nu verkar den ändå vilja samarbeta någorlunda.

Skulle vilja berätta för er hur det går, men jag hinner inte just nu för jag måste ut till stallet och tvätta Noell :)  Om någon timme så ska vi lasta och styra kosan mot Timrå där jag ska träna för Peter Nordlander! Jag ska göra det idag och imorgon, och sen nästa vecka ska vi träna tre eller om det var fyra dagar för Karin, så det kommer att bli sjukt roligt :D

ni får hålla koll tills jag uppdaterar igen, så fort datorn är samarbetsvillig så...

kram

Av Linda Mårtensson - 10 juli 2010 10:17

Avslutade just omröstningen "hur många timmar går din häst i hagen varje dag?" med följande resultat:

flest röster:

1.  8-12 timmar

2. 12 timmar eller mer

3. lösdrift och 5-8 timmar

4.färre än fem timmar och inget alls (fick inga röster, vilket var mkt bra!)


I vårt stall så går våra ute 12 timmar eller mer, fast om det är jättekallt eller dåligt väder på annat vis så får de gå in tidigare :)

Av Linda Mårtensson - 10 juli 2010 09:51

Hello folket :)

Jag känner mig riktigt glad :D Dels för att jag nyligen fick reda på att jag och Kristine leder Sogeti cupen i resp. kategori! Jag blev väldigt glad, trodde verkligen inte att jag ledde =) Så nu har jag anmält till Sundsvalls lantliga, egentligen var det väl tänkt att ta LB:1 och LA:1, men eftersom vi leder cupen så valde vi LC:1 och LA:1 istället :D Nu ska Noell och jag få en revansch från förra gången! Nu ska hon minsann inte lägga tungan över bettet och jag ska ta det bett som hon är van vid!


Sen är jag väldigt glad för Sverige, vi slog ju Holländarna i laghoppningen i Falsterbo!!! Det var riktigt kul, någon gång vill jag också rida i Falsterbo....;)


Sen finns det ju en och annan som man kan vara riktigt glad över här hemma också ;) Lille Cesar, han blir duktigare och duktigare för var dag som går :D Igår red mamma en liten sväng på en stubbåker, hon red med graman för första gången i sitt liv! Men hon var så duktig så och Cesar med, han börjar förstå vad man vill nu :) Vi kör bara väldigt korta pass i skritt, bara ca 10-15 min, allt för att han ska stärka upp sig.

Efteråt så fick mamma jobba lite ledarskapsövningar från marken med honom, skritt-trav-halt-snurra runt-rygga o.s.v Han är verkligen en härlig häst att jobba med, nyfiken på allt! Han följde mamma som en liten hund ;) Mamma sken som en liten sol kan jag ju meddela =D


Idag ska vi bygga lite hage tror jag, fast vi orkar nog inte göra en hel, det är jättevarmt ute!

kisses and hugs

Av Linda Mårtensson - 9 juli 2010 16:44

Idag har jag tränat Maya och Clenod, "Nodde". De var jätteduktiga idag! :D Nodde har gått ner i vikt och var mkt piggare =) De fick rida en liten övning med cavaletti, övergångar och slalom :) Slalom med volter är jättenyttigt för att kunna lösgjöra, han är ju lite stel.


Idag ska Noell få vila helt, bara skrota på i gräshagen, men det blir nog en liten rykt och massa pyssel ikväll ändå =) <3


Vill tipsa om att det sänds från Falsterbo ikväll på tv fyra ?sport? typ vid nio eller något :)

puss och kram

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards