Linda Mårtensson

Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Linda Mårtensson - 8 juli 2010 22:47

Hejsan allihop :)

Idag har jag mest softat, bl.a börjat läsa en bok av Camilla Läckberg, TYSKUNGEN, verkar lovande :) Jag älskar att läsa, men har kommit av mig lite nu under sommaren :P


Har även ridit lite ikväll, skrittade först ca två km runt kvällsjön och sen red jag lite på en stubbåker där jag flexade igenom henne i samtliga gångarter :) Hon kändes riktigt pigg och fräsch :D

Efteråt så spenderade jag tiden med lite mys, smörjning och annat fix. Jag älskar att bara vara i stallatmosfären :) Man blir så lugn och avslappnad. Jag var även lite snäll och borstade och sprayade bråkhästen Zip med lite flugmedel, han är så dum, Maria får inte tag i honom i hagen! Han vill bara gå in på kvällen, försöker man få tag i honom på dagtid så kan man få hålla på i evigheter....


Mamma har ridit ut Cesar idag! Fick rapport om att det hade gått alldelens utmärkt :) Han verkar ha kommit över en liten tröskel och slappnar av på ett helt annat sätt, både när man rider honom och när han får stå själv mm. Idag hade visst mamma kunnat ställa honom riktigt också, åt båda hållen! Vi stretchar hans hals ganska mkt också, och idag kom han mkt längre än vad han har gjort tidigare :D Det är superkul med alla små framsteg, det är just de där små stegen i rätt riktning som får en att tycka om att hålla på och utbila nya hästar, man tröttnar aldrig! Alla hästar har sina problem och egenheter, och när man får dem att utvecklas åt rätt håll så får man en riktig kick ;)

puss och godnatt!


Av Linda Mårtensson - 8 juli 2010 16:55

Idag har jag, Kristine och Maya knäppt lite bilder på våra djur, alltså inte hästarna, men våra ödlor och vovvar :P

 Eldbukssalamandern Kim :)  Eldbukssalamandern Robin :) Linda och Robin - Kristine och Kim

 Bodils Zackris "Zacke" (ja, vi har köpt honom från bodils minicirkus xP)            

Lego-bus ;)

Ovido - Quiz & Flashcards