Linda Mårtensson

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Linda Mårtensson - 26 juli 2010 23:03

...detta sommarlov springer iväg, det har gått otroligt fort! Känns som om det var igår vi satt i kyrkan och grät...Men, jag längtar till hösten faktiskt, jag börjar ju liksom ett nytt liv då kan man säga :)

Idag har det varit en bra men mkt disig och duggig dag. På förmiddagen skrittade mamma Zip (vi är Zippenvakt denna vecka för att någon är i Tyskland och roar sig ;)) och Kristine fick testa Cesar! Hon såg lite liten ut men det hade gått bra =) Knäppte några kort, men jag orkar inte ladda upp dem nu.

Efter lunch så red Kristine och jag ut barbacka på våra prinsessor en liten sväng, vi böjde igenom dem lite, men annars fick de bara skrota lite ;) Imorgon är det träningsdags igen, wiie!

god natt.

Av Linda Mårtensson - 26 juli 2010 10:43

Må: skritt lösgjörande

Tis: träning för Karin

Ons: skritt/promenad

Tors: träna själv på ridbanan, rida Nova

Fre: lösgjörande ridbanan

Lör: tävling Sundsvalls Lantliga, LC:1 och LA:1

Sön: skritt


Veckomål: Träna vidare på ryggning, skänkelvikningar och förvänd galopp. Träna på volter!

Av Linda Mårtensson - 26 juli 2010 10:39

Denna vecka har varit väldigt givande! Vi börjar få till skänkelvikningarna, hon börjar lära sig att rygga och den förvända har också blivit ett snäpp bättre. Vi har även tränat program och att rida inför lite publik, nyttigt!

Av Linda Mårtensson - 26 juli 2010 10:31

Ja, igår regnade det ju typ hela dagen, väldigt bra för betet :) Idag är dett mulet, men inget regn direkt.

Igår kväll så promenixade vi med pållarna igen, viktigt att de får röra på sig efter så många träningsdagar. Vi gick inte särskilt långt, men en liten sväng i skogen. Noell har blivit så himla duktig! Hon stannar när jag stannar, svänger när jag svänger o.s.v Så var det inte förut ska jag säga, hon har verkligen fått respekt för mig och vill verkligen göra rätt =)

Efteråt så masserade jag henne, det tyckte hon var sååå skönt! Hon gäspade massor :P

kram!

Ovido - Quiz & Flashcards