Linda Mårtensson

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Linda Mårtensson - 23 juli 2010 21:27

Idag har vi haft den sista träningsdagen, det var programridning idag =) Det var lite publik så det var lite nervöst, men jag gav mig den på att vara så avslappnad som möjligt och inte sluta rida. Det gick väldigt bra, jag blev inte alls lika passiv som jag brukar, det blev jag inte förra veckan heller när jag tränade för Peter så det är ett steg framåt för min egen del :) Noell var jätteduktig idag! Jag tror att passet igår gjorde henne gott :) Skänkelvikningarna börjar bli riktigt bra nu, ska bara göra några fler halvhalter och tänka på att försöka sänka nacken, men somsagt så har vi hittat ett bra flyt och tvärningen fungerar bra :) Förvända galoppen är inte heller något problem, inte heller fattningen från skritt :) Det vi måste öva på är ryggningarna självklart eftersom det var tredje gången i Noells liv som hon tränade ryggning. Hon tycker att det är lite obehagligt, men det är bara att berömma massor så släpper det nog snart, kommer även att berömma på tävlingen, jag får helt enkelt ta lite nerdrag, hellre det än att det tar lång tid att få henne avslappnad och trygg i det momentet. En sak till som jag behöver träna på är volter! Nästa gång jag rider själv tänker jag rida efter fyrkanten i både trav och galopp och rida 10-metersvolter vid varje bokstav! Måste verkligen träna på att få med mig henne runt!


Tänkte även berätta att mamma och Cesar tränade igår för Karin :) Det hade gått jättebra, Karin tyckte att det var stor skillnad på honom! De hade jobbat med lösgjörande arbete och mamma var så nöjd :D Synd att jag inte hann följa med ner...

Dock blåste det upp under kvällen så han hade varit helt galen på dit- och hemvägen, han gillar inte blåst :/ Det märktes att han hade snurrat mkt i natt också då det tog 20 min att mocka hans box imorse :o Noells tar inte ens fem, hon har det så rent och fint =D


I förmiddags var jag även iväg till Nodde och tränade. Jag longerade honom så Maya fick sitsträna lite plus att han fick träning att hitta formen lite. Efteråt fick det trava över ett par bommar och ta ett litet skutt på kanske 20 cm :)


kramar /Linda

Ovido - Quiz & Flashcards