Linda Mårtensson

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Linda Mårtensson - 19 juli 2010 22:19

Kikade lite på hästnet och hittade en snygging! 10-årig hingst från Holland, se nedan:

Av Linda Mårtensson - 19 juli 2010 22:09

Idag har vi tränat, det gick mkt bra! Idag fick vi jobba med att placera bogarna och jobba med lösgjordheten samt börja träna ryggning! :D När jag hade flyttat bogarna lite på Noell så blev hon sjukt fin :) Ryggningen tog hon med en förvånandsvärt stor ro om du frågar mig :) Hon flydde lite första gången men sedan så gjorde hon det jättebra! Det blir fortsättning på det imorgon.


Idag testade jag att rida utan svanskappa, har nog haft den på i nästan ett år! Men nu kände jag att det var rätt läge att ta bort den då hon har musklat på sig vid bogbladen så nu håller den sig på plats :D Novas tog vi också bort för ett litet tag sen, hon har också biffat till sig en del ;)


Nova var också fin idag, tog också ryggning med ro, fast det var kanske lite mer väntat :P Karin tyckte att det var bra att jag red igenom henne igår för idag var hon mkt mjukare!


Nu tar vi nya tag imorgon, jag har stretchat och masserat noggrannt så jag hoppas att hon slipper träningsvärk...

kram

Av Linda Mårtensson - 19 juli 2010 14:01

Nu har jag äntligen gjort ett litet klipp från träningen =D Dock är det inte den bästa kvaliteten då det är filmat med digitalkameran, det går tyvärr inte att ladda upp från den riktiga filmkameran, den filmar "för bra" kvalitet så filerna blir för stora. http://jaycut.se/content/petertraning1

Av Linda Mårtensson - 19 juli 2010 13:09

                                                   

Av Linda Mårtensson - 19 juli 2010 00:14

Må: träning för Karin

Tis: träning för Karin

Ons: träning för Karin

Tors: träning för Karin

Fre: programridning, LA:1

Lör: promenad

Sön: promenad



Veckomål: Lära Noell ryggning. Träna skänkelvikningar och lösgjordhet.

Av Linda Mårtensson - 19 juli 2010 00:12

Denna vecka har varit mycket lärorik och vi har fått en massa tips, hjälp och inspiration!

Ovido - Quiz & Flashcards