Linda Mårtensson

Alla inlägg den 21 juli 2010

Av Linda Mårtensson - 21 juli 2010 21:43

Idag var Noell lite trött, så hon var aningens, aninges springig, men hon var fin ändå. Vi jobbade framförallt med skänkelvikningar och så red vi galoppdelen i LA:1 :)

Skänkelvikningarna börjar bli riktigt bra nu, det är bara jag som måste komma ihåg att stämma av mer med halvhalter och sitta med i innersidan! Jag måste även tänka på att byta sträcka med skänkelvikning så att Noell inte förekommer mig ;)

Galoppen var fin idag, dock behöver Noell mer styrka för än är galoppen lite snabb, men som Karin sa: "Låt det ta sin tid, såsmåningom när hon blir mer van vid LA rörelser så kommer styrkan också." Efter den förvända får jag även jobba mkt med halter för att samla upp henne, det blir lite för mkt tryck i donnan annars och kontrollen bär iväg någon annanstans ;P


Nova såg jättefin ut, bara Kristine kortar tyglarna! Det har varit väldigt mycket tjat om det nu, mamma har gjort en markering på tyglarna ikväll, så om hon inte kortar dem imorgon så hotar mamma med att det inte blir någon LA för hennes del, tror och hoppas att Kristine skärper sig...


En annan rolig sak som jag kan berätta är att mamma och jag har lyckats duscha Noell med slang idag! :D Hon hoppade och stegrade lite först, men vi hade minsann bestämt oss för att det skulle gå, så tillslut insåg hon att det bara var lite ljummet vatten och inte gift som vi spolade på henne! ;) Mkt beröm blev det efteråt ;D Det har faktiskt varit ett av mina mål med henne denna sommar, så nu löste det sig, men vi ska dock fortsätta att spola henne någon dag till så att hon befäster detta =)


När Noell var stretchad, spolad, masserad och all putsning var gjord så skyndade jag mig att äta och duscha för att cykla ner till Mrf och titta på Linneas träning! De var jätteduktiga och supersöta ;) Linnea är väldigt duktig och tar åt sig av allt Karin säger, sen har hon en väldigt fin och "bussig" ponny också. Jag tror att de två har fantastiskt roliga år framför sig!


Nej, nu ska jag faktiskt lyxa till det med lite popcorn, bara för att fira att Noell och jag har klarat ett av målen denna sommar ;) Sen att hon är helt underbar att rida gör saken bara bättre...<3

Ovido - Quiz & Flashcards