Linda Mårtensson

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Linda Mårtensson - 1 juli 2010 18:37

Idag så har vi varit på Hanngrens och kollat sadeln som vi lånat. Det var tyvärr permanent stoppning i den så vi lämnar tillbaka den.


Sen har vi shoppat lite också. Noell har fått en ny flughuva och en ny mineralsaltsten. Nova fick ett nytt flugband. Sen köpte vi pälsglans, hästsalva, lädertvål, ett par nya vantar till mamma och lite hagstolpar och tråd o.s.v Vi kommer nog att bygga ännu en hage i helgen :)


Nu på eftermiddagen så har jag skrittat ut med mamma :) Det var en mysig tur, jag red såklart barbacka ;)

Ikväll ska jag nog bara softa lite, pyssla lite i stallet och kika lite på TV =) puss


Av Linda Mårtensson - 1 juli 2010 14:41

Igår hade vi en mycket lyckad kväll! De fick dock skjuta på första starten då det drog in ett åskväder, som tur var så gick det över när jag skulle rida :)


Första klassen var LC:1 och Kristine fick rida i regnet, de lyckades ändå bra under omständigheterna och resultatet blev 65,93% och vinst!


Jag red Noell ner och hon blev lite galen när jag kom ner så då var det bara att galoppera en stund, sen lugnade hon ner sig och blev finare och finare! När jag kom in på banan så slutade jag rida och tappade mitt inte alltför bra självförtroende, det blev då lite hastigt, ojämnt och en del småmissar. Domaren gillade ändå det hon såg och vi fick 64,81% =) Det räckte till en tredjeplats av tio starter, det var dessutom tätt i toppen!


I nästa klass var det en färre b-ponny plus en strykning så då var det bara två b-ponnyer till start så då slogs jag och Kristine ihop. Kristine gjorde en jämn ritt, man skulle önska lite mer längningar och tryck, men annars var det bra :) Det blev hela 66,21% och poängrekord i LB:1! :D

Jag startade mot slutet och nu var Karin med mig på framridningen :) Noell var superduperfin! När jag red programmet så valde jag att inte trycka på för mycket i längningarna för att bibehålla vårt fina samspel, jag red lite på "säkerhet" och hade mer självförtroende. Hon var jättefin bitvis, men någon gång emellanåt orkade hon inte riktigt och rann iväg lite plus att hon blev lite kort i halsen några gånger, men det kommer ju att bli bättre med mer styrka. Det jag var nöjd med var att jag verkligen fick igenom ställningen hela tiden, med bogarna på plats! När jag red ut var jag bara lycklig, det var det bästa programmet jag ridit hitintills och jag kände att vi var samspelta, resultatet för oss blev exakt detsamma för oss som Kristine och Nova!!! 66,21%, jag och Noell fick dock se oss besegrade då Kristine och Nova hade ett högre betyg än oss på det allmänna intrycket :) Berodde naturligtvis på att Noell behöver stärkas ännu mer, men nu har vi en hel månad till nästa tävling, så då ska vi klå dem! ;)

Det blev alltså dubbelt till fam. Mårtensson och det kändes jättehärligt att stå där på prisutdelningen, allt slit har verkligen gett resultat!

ett blött men glatt ekipage!

 Jag och Noell efter LC:1 =) diggar min min xD   prisutdelning i LC:1, Emma Scherdin-Tommie, Moa Lindström-Asgårds Söndag, Linda Mårtensson-Köhls Noell

prisutdelning LB:1, Kristine-Nova, Linda-Noell, Malin Sahlin-Cloudin

 trötta men nöjda =) det var jättefina priser!

 Kristine var nöjd när hon kom hem :)

KRAM     

Ovido - Quiz & Flashcards