Linda Mårtensson

Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Linda Mårtensson - 30 juli 2010 14:30

  Jag och Noell igår   bäbis ;)   oh so sweet xP

Av Linda Mårtensson - 30 juli 2010 13:55

Idag fyller mamma 38 år! =) Grattis :D

Har inte skrivit här på ett tag då det har varit kalasfirande och allt möjligt :P


I onsdags kväll så skrittade jag och Kristine en sväng, vi var ute minst en timme i naturen, barbacka =) Böjde, tänjde och flyttade en del, Noell kändes fin!


Igår red jag först Noell på förmiddagen, det kändes as-bra! Jag har haft några "down" dagar, både fysiskt och psykiskt, men nu är jag på topp igen, lagom till tävlingen! :D Jobbade mycket lösgjörande, volter!!! När jag slappnar av och inte försöker hetsa fram något, väntar och känner efter, då blir Noell så himla fin! När jag bara rider omkring, inte tänker så mkt, ja, då gör Noell sin del ;)

Efter lunch så red jag Nova också, hon blev riktigt fin efter en massa lösgjörande arbete, hon känner alltid efter i början av varje pass hur mkt hon behöver kämpa, när den lilla striden är över, då blir hon fin, jättefin! Red inte så länge eftersom jag är så pass stor ändå, inte för stor, det ser inte direkt konstigt ut, men det är inte bra att slita på dem. Men det är bra att jag rider Nova ibland, det är mkt häst att ta igenom trots att hon är liten, Kristine har inte alltid styrkan att få igenom henne riktigt.


Idag har vi ridit på ridbanan igen, idag blev det dock ett lättare pass, snurrande runt sockerbitar och riktigt låg form för att sträcka ut överlinjen. De var mjuka som geléråttor innan vi var klara ;) För Novas del blev det överdrivet mkt beröm, massage och kärlek för att hon var inte på sitt bästa humör innan ridpasset, allt för att hon ska vara på sitt bästa humör imorgon ;) Noell fick också massage, hon kändes mkt mjukare än vad hon har gjort de senaste, det märks att jag har lagt ner tid på massagen :)


Nej, nu ska jag sticka ut till stallet och putsa inför imorgon! Hörs kanske senare, tjing.


Ovido - Quiz & Flashcards