Linda Mårtensson

Alla inlägg under april 2010

Av Linda Mårtensson - 18 april 2010 21:34

Den här veckan har varit bra, hon har inte bockat eller så (förutom i tisdags innan vi gick hem, fast det var inga bockar utan bara små busryck) :) Träningen har gått framåt, speciellt nu i helgen :)

Av Linda Mårtensson - 18 april 2010 21:06

Idag har vi tränat. Det var definitivt Noells bästa gång, hon har aldrig gått bättre! :D Hon var underbar <3 Vi red övergångar, serpentiner, raka spår och några tempoväxlingar i trav. Hör och häpna: Noell blev varken spänd eller trippig efter någon galopp! Det blev jag sååå glad över, det har varit det svåraste ända sen jag fick henne, det var första gången jag verkligen kände att jag kunde rida henne efter övergången! Läxan att träna på till nästa gång är att jag måste vrida ännu mer på överkroppen när jag svänger och fortsätta att jobba med formen. Men, idag var min vänsterskänkel bra och jag hade förbättrat överkroppen även om det är en del kvar :) Nu ska vi fortsätta att trimma till tävlingen på lördag!

Jag ska även berätta en annan sak. I förmiddags var jag iväg och red en annan c-ponny som jag ev. ska träna och tävla åt ägarna då han är till salu. Jag kan berätta mer senare när/(om) allt är spikat :)

Några bilder sen träningen:

             Kolla traven! ;)            Puss

Av Linda Mårtensson - 17 april 2010 19:02

Noell gick super idag när jag red henne! Struntade helt i gramanen idag, kommer ändå inte ha den när jag tävlar så jag måste kunna rida henne utan också. Red fram i joggingtempo bara för att "lösgjöra huvudet" på henne så att hon skulle bli avslappnad. Tränade bara lite grunder sedan. I sista övergången från galopp till trav var hon verkligen helt underbar, inte spänd, mycket bjudning bakifrån och ett härligt sug i handen! En sån övergång har hon aldrig gjort förut =)

Imorgon ska vi träna för Karin :D Vi ska träna hemma för nu är underlaget så bra, skönt att slippa packa sig iväg.

kram!

Av Linda Mårtensson - 17 april 2010 19:00

   

Småskruttorna =)

Av Linda Mårtensson - 17 april 2010 18:52

...till Nina och Patrick som vann båda klasserna med fina procent i Åsbygden idag! Grattis även till Evelina Sundling och Köhls Evelina som knep andraplatsen i LA:1! Grattis även till alla andra som det gick bra för, vet inte hur det gick för alla menmen :P

Mina Stjärnor <3 

Av Linda Mårtensson - 17 april 2010 09:08

Hejsan, har varit dålig på att blogga nu.

I torsdags vilade hon och jag pluggade matte, därav blev det inget inläggdå det ändå skulle ha blivit ointressant.

Igårkväll orkade jag inte blogga, efter att jag hade tittat på världscupsfinal hoppningen så somnade jag i soffan så då blev det inte så aktuellt att skriva. Igår var det fint väder, det blåste dock jättemycket. Vi red ut och Noell var väldigt pigg och spänd, efter att vi hade galopperat så gick hon mest och taktade. Istället för att bli arg på henne, så lät jag henne jogga jättelångsamt och då slappnade hon av och blev jättefin =)

 

Noell och jag för bra precis ett år sedan, tiden går snabbt, hon är lite biffigare nu ;) Alltid den sötaste<3

Idag ska vi träna på banan, det ska bli roligt :) Vädret är dock inte så peppande, det snöar :/  Det är så himla roligt att bo i norrland, not...

kram


Av Linda Mårtensson - 14 april 2010 22:20

Ikväll har vi ridit ut en sväng, Noell kändes helt underbar! En av gångerna vi galopperade så behövde jag bara räta upp mig så saktade hon av :) Duktig häst! Jag red med remontnosgrimma, hon har gått jättebra med det nu på slutet, tänkte testa det på Karin träningen på söndag =)

Hoppas det kommer fler sådana här dagar det här året =) 

Av Linda Mårtensson - 13 april 2010 19:50

Idag red vi på ridbanan :) Noell var jättefin idag, äntligen! Hon har ju varit lite bockig och jobbig på slutet, men idag var hon fin. Tränade bara det "vanliga", vi är inne i ett kapitel med form, sits och övergångar. Det är ett stort och brett kapitel, men det tar sig! Hade gramanen först men på slutet tog jag av den för hon var så fin :)Vi red uppe på lilla ridbanan, men precis innan vi var klara skulle ridlektionerna börja så då var vi tvungna att gå ner till stora banan. Noell tyckte dock att vi var "klara" och började bråka lite i galoppen, men när hon slutade med det så var hon åter jättefin, sen travade vi av och promenixade hem. Noell har börjat att hetsa på hemvägen, typ studsa och småstegra för hon har så bråttom, dumheter. Jag har diskuterat detta med henne under flera pass nu, hoppas hon lägger ner med dumheterna snart. Men hon är så söt, min kära lilla ponny, hon hade förövrigt koda på sig när hon kom in idag, jag sa åt henne att det är tävling snart och hon borde inte grisa ner sig så mycket, men hon höll inte med ;) Rulla varje dag i geggan, tur att den är på god väg att torka, vi behövde inte tvätta benen idag, det tar sig där med :D

 Nej, nu måste jag ta tag i matten, tjing!

Ovido - Quiz & Flashcards