Linda Mårtensson

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Linda Mårtensson - 4 april 2010 20:18

Hejsan allihop =) Det blev ingen shopping imorse, vi hade helt enkelt för lite tid till det. Kanske blir av imorgon.

Men på eftermiddagen så blev det Karin träning :D Som tur var så var mamma mycket piggare idag och kunde följa med, inte 100% frisk, men nästan :) Båda hästarna gick verkligen jättebra på träningen idag! Karin ställde ut hinderstöd över halva ridhuset lite huller om buller som vi fick rida slalom mellan. Noell blev superfin av det, hon slappnade av jättefint (hade gramanen idag också, dock använde jag den inte så jättemycket) och fick ett fint schwung i ryggen och steget. Hittade en jättefin form på henne också. Men vi red även lite på rakt spår och det gick också bra. Fick även träna på lite galoppfattiningar/avbrott, Noell gick fint när hon direkt efter avbrottet fick bli lite "bortvillad" i slalomen :) Jag fick jättemycket tips som jag ska träna på, även om min sits så det är jättebra :D Det är så himla roligt att träna när det händer saker varje gång. Nu laddar vi för programridning imorgon och då ska kameran med, den var oladdad idag, som vanligt :P

Imorse när vi släppte ut dem så var Noell inte fullt lika underbar. Nova gick ut före Noell genom dörren, vilket hon nästan aldrig brukar få göra eftersom Noell är så hetsig på morgonen. Så Noell taktade som en tok ut och så fort hon kom ut så reste hon sig nästan rakt upp. Hon fick en utskällning av mig, kunde tyvärr inte "daska" till henne för hon stod mitt framför mig. Hmmmm, dumheter. Även om hon fortfarande räknas som unghäst så får hon inte resa sig bara för att hon inte får gå ut före Nova, man kan faktiskt skada sig när man står på sidan, dessutom vet Noell mycket väl att hon inte får resa sig, det har vi haft en hel del diskussioner om förr. Tur att hon gick så fint på träningen så hon hamnade på plus ;)

kram

Ovido - Quiz & Flashcards