Linda Mårtensson

Alla inlägg den 8 april 2010

Av Linda Mårtensson - 8 april 2010 18:52

....hade Noell idag på ridpasset ;) Det var typ "trava luft", smygöka hela tiden, kröka på nacken så att matte inte kan bromsa så lätt samt lite bockelibock i galoppen ;D Ja, somsagt, inte det lättaste att rida när jag dessutom snorar och snörvlar hela tiden. Men hon är iaf glad :) Red och böjde på henne och galopperade en del, det gick inte att göra särskilt mycket i det tempot, försökte mest att få henne och jobba istället för att springa :P Lite roligt, hon har aldrig bockat när jag tränat dressyr föut, hon har vårkänslor =)

Jag är glad att jag red igenom henne idag för imorgon ska vi hoppträna och det skulle vara odrägligt att sitta på henne imorgon om hon hade tagit det lugnt ännu en dag ;)

Igår fick hon vila och jag tog det lugnt hela dagen, jag hatar att ta det lugnt, men ibland är det ett måste. På kvällen kunde jag dock inte hålla mig ifrån att träna lite frihetsdressyr :) Jag älskar att träna det! Noell gillar det också, belöningen när man har varit duktig är det bästaste säger hon ;)

Noell är världens goaste, sötaste och hon har en otrolig personlighet, ganska oförutsägbar, både på gott och ont. När man borstar henne vill hon alltid lägga huvudet på ens axel och myyysa :) Men hon är ganska busig också, hon kan t.ex trigga igång hundar att busa genom att titta på dem, ibland (ganska ofta) när hon möter andra hästar brukar hon spänna upp sig och gå i någon slags passage, hon vet att hon är finast :) Ett annat bevis på att hon är en busig bebis är t.ex förut när jag mockade lite ur hagen så välte hon min skottkärra 2 ggr, eller när hon hade haft lindor på natten och vi hittade dem sönderstrimlade på morgonen ;) Men jag älskar henne ändå och jag är glad att jag har fått chansen att lära känna denna fina ponny, vi har verkligen kommit varandra nära under året som gått.

Nu regnar det ute, dags att ta in dem med andra ord.

kram

my lovely star 

Ovido - Quiz & Flashcards