Linda Mårtensson

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Linda Mårtensson - 28 april 2010 20:43

Idag red vi ut :) Noell var sjukt fin idag, lyssnade på mig hela tiden och jobbade i en fin form. Vi red lite utmed ängskanterna, perfekt underlag där just nu! :D Jag älskar verkligen våren, det måste vara min favoritårstid! Att man dessutom sitter på världens vackraste springare som galopperar stora, härliga galoppsprång över en äng gör det hela bara bättre!

Har just skrivit klart ett litet Franska arbete, man fick välja mellan att berätta om en Fransk nyhet eller en Fransk person. Jag valde att skriva om Jean François Pignon, passande va? ;)

puss och kram!

 Jean och hans underbara små hästar.

Av Linda Mårtensson - 28 april 2010 14:59

Igår kväll hade vi träning för Karin, orkade inte skriva något efter det för det vart så sent.

Nappe:

Eftersom det var första gången så fick vi inte göra något avancerat, vi tränade främst övergångar och tempoväxlingar. Karin tyckte att det var en trevlig häst, men hon ville höja grundtempot på honom så att han skulle få igång bakkärran, speciellt i galoppen. Jag fick lite tips och det var ju bra inför helgens start :) Jag får se om jag ska rida honom någon gång till innan helgen, jag har ju bara ridit honom tre gånger så det skulle kanske behövas :)

Noell:

Med Noell fick jag bara jobba med den riktigt låga formen, red mest bara på gramanen för att få henne att slappna av riktigt ordentligt. Karin tyckte att hon hade utvecklats och var riktigt låg och fin i galoppen, vilket hon inte har varit förut. Vi jobbade med min lättridning (jag anpassar den alltför mycket efter Noell) och min vänstra sida av kroppen, det har blivit bättre men det är en bit kvar :) Sen gjorde vi inte något mer för Karin tyckte att hon såg så pass fin ut. Nu blir det några uteritter och lite vila de närmsta dagarna, det kan vara bra för nästa vecka blir det mer trimning igen eftersom att det är tävling igen :)

kram

Ovido - Quiz & Flashcards