Linda Mårtensson

Alla inlägg den 5 april 2010

Av Linda Mårtensson - 5 april 2010 22:06

Det gick jättebra på programträningen idag! :D Fast när vi kom in var det någon som longerade en häst och hon smackade och den busade, Noell tände såklart till på det så hon gick typ passage och gjorde en liten stegring. Eftersom den inte gick ut på en gång förlorade vi fem minuter och då hade Noell blivit så spänd att det tog en stund att lugna henne, så det blev ganska kort framridning, menmen så är det ibland. Karin hjälpte mig lite innan jag startade och sen fick jag rida upp programmet (LB:1) och fick muntliga kommentarer. Efter genomgången fick jag rida det igen och fick då skriftliga kommentarer och poäng. De stora sakerna vi ska jobba med är:

  • min sits: följa med i vänstervarvet med överkroppen och komma intill med vänsterskänkeln
  • jobba avslappning
  • höja tempot så att hon får vänja sig vid "tävlingstempo", visserligen måste hon också gå långsamt ibland också, särskilt i uppvärmning och avslut så att hon blir avslappnad
  • övergångar galopp/trav

Jag är jättenöjd med henne, lite spänd emellanåt, men det blir bättre och bättre :) Jag är även jättenöjd med procenten, 66,9%, väldigt bra :) Det var dock en sak som jag störde mig på idag och det var mina stövlar, dragkedjan har blivit dålig och åker upp, störigt....Vi får helt enkelt lämna in dem någonstans.

Nova var också jättefin idag, några småsaker som måste filas till, men i det stora hela så såg det väldigt bra ut :) De fick en poäng mindre än mig och Noell och det gav 66,55% :)

Nu kommer det lite bilder från dagen, det är dock väldigt mörkt i Näsets ridhus så bilderna blir inte så jättebra:

                              Det blev lite fler bilder på Nova för hon är lite lättare att knäppa på när det är mörkt ;)

nattinatti 


Av Linda Mårtensson - 5 april 2010 13:07

hejsan alla, tänkte berätta en dålig nyhet först. Den fina hästen som vi skulle ha provridit nästa helg är redan såld, mamma blev nog rätt ledsen för det då den såg jättefin ut.  But it's the destiny....

Nu ska jag berätta något som är lite skojigare och det är att vi har spenderat lite pengar på hästarna nu på förmiddagen. Köpte ett nytt ländtäcke för Noell förstörde ju sitt för några veckor sedan:

Sen köpte vi ett nytt läderfett:

Kristine köpte ett pannband med blingbling (det vita), hon ville egentligen ha ett annat men de hade bara det inne i strl full:

Bloggar lite sedan efter programträningen :)

puss      

Ovido - Quiz & Flashcards