Linda Mårtensson

Alla inlägg den 24 april 2010

Av Linda Mårtensson - 24 april 2010 21:08

 Laget :) Madde och Henke saknas, de hade inte tid att vara kvar ända till prisutdelningen.    Vårt fina tävlingsschabrak =)

Noell och hennes fina rosett :) Vi var tvungen att snurra fast den så att den inte skulle fladdra så läskigt :P

 Jag och Noell på prisutdelning    

The winners ;)   

Kristine och Nova på prisutdelning :)

Av Linda Mårtensson - 24 april 2010 20:32

Ja, nu är debuten avklarad, med glans! Väckarklockan ringde 4.30 imorse, man är trött nu, gäääsp.

Vi gjorde klar knopparna, lastade och körde. Vi var framme först, rekord! Vi var framme ca kvart över sju, Kristine hade första start, 8.30

Nova var lite spänd på framridningen men skötte sig fint på banan, bara någon småmiss sådär. De vann på 64,någonting%!

Noell var väldigt pigg från början och stod på bakbenen typ två-tre gånger, men hon lugnade ned sig efter en stund och gick finare och finare :) Karin hjälpte oss på framridningen, guld värt! Inne på banan var hon förstås spänd, men skötte sig fint. Jag råkade rida fel och sen tog hon fel galopp i den första, hon spände sig efter skritten så då missförstod hon mig. Annars var hon fin, många sjuor fick vi :) Vi slutade lite oväntat på en tredjeplats! 62,59%, det var bra med tanke på spänningarna och våra missar. Vi fick fina kommentarer "Flott rörlig ponny som du visar väl!" Det var kul, man blir så glad över fina kommentarer :D

I andra klassen såg Nova jättefin ut på framridningen. Hon gick jättefint fram till skritten, då ville inte Nova längre, hon tjurade och backade och ville ut från banan, hon missade hela första galoppen, ett riktigt tjursto kan hon vara ibland. Men Kristine löste det bra och de kom igenom programmet, såklart var inte procenten något att ha eftersom hon fick flera nollor.

Noell var finare i andra klassen :) Lite lugnare och finare :) På banan var hon också fin även om hon fortfarande var spänd, programmet flöt rätt bra förutom ett taktinslag i skritten när hon blev taggad. När jag red ut därifrån fick jag beröm av Karin att hon tyckte att jag parerade hennes spänningar bra :) Procenten blev 63,10% och strax utanför placering. Men vår insats bidrog till lagets vinst! Kul va? ;)

Jag vill säga tack till all ovärdelig hjälp från mormor, Karin, Carina, mamma och pappa och alla andra som gör det möjligt för mig att göra det bästa jag vet, tack!

Jag vill även tacka vädergudarna för det underbara väder vi fick idag!

Ett stort grattis till allas framgångar idag :) Särskilt till Nina och Patrick som vann båda sina klasser!

stora kramar från en glad men trött Linda

Av Linda Mårtensson - 24 april 2010 20:29

Hann inte skriva igår, men nu kommer en liten uppdatering om igår :)

Först packade vi, sen red vi och putsade :) Ridningen kändes super! Vi snurrade runt lite koner och lösgjorde dem. Noell var väldigt mjuk och fin så man fick en bra känsla inför dagens tävling ;)

Ovido - Quiz & Flashcards