Linda Mårtensson

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Linda Mårtensson - 9 april 2010 22:36

Det har regnat precis hela dagen idag, som om det behövs? nej, hagarna ser redan ut som leråkrar. Dessutom har vi ingen spolspilta i stallet så det är lite kämpigt, men som tur är har Noell lärt sig att doppa fötterna i hinkar så då blir det rent och fint ändå :)

Pappa har gjort iordning sista boxen i stallet idag också, det blev så fint så :) Nu gäller det bara för mamma att hitta något lämpligt att ställa där inne ;)

Idag har mamma och jag varit hos skomakaren med mina stövlar. Det är låsningen som är trasig, men istället för att byta kedjorna har vi nog fixat det med ett litet snöre. Om det inte skulle fungera så får vi väl byta kedjorna ändå. Men vi har konstaterat att de inte är för små iaf :)

Om någon/några veckor kommer vi även att beställa hem hönät till hagarna, så vi hoppas att den lösningen kommer att fungera, mer info om det kommer senare.

Vi sköt även upp hoppträningen till imorgon eftersom det regnade så hemskt idag. Jag red istället lite dressyr. Hon var fin i travarbetet idag, men inte så att man sa wow utan mer "bara" bra. Hon blev avslappnad och fin när jag red runt konerna och andra avslappnade övningar, men när jag ville höja tempot kändes det lite springigt, men det kommer väl. Ja, galoppen då...Det var verkligen ett krutpaket jag satt på, hon småbockade en bra stund i båda varven innan hon kom till avslappning. När hon är så här gäller det för mig att inte bromsa henne utan gunga på och prata med henne så att hon slappnar av, om jag håller ihop henne så blir hon bara värre. Vi höjde maten en dl för några dagar sedan, kanske är därför hon är så himla pigg? Men hon äter inte mycket och det är coolmix, en färdigblandad musli för heta hästar. Den innehåller magnesium som ska verka lugnande. Vi höjde maten därför att hon ska tränas mer nu och hon kommer nog att bygga på sig en del, men tydligen behövdes inte det :P Hon är ju känslig den lilla damen. Sedan kanske piggheten även beror på att hon har kommit upp i kondition nu efter vintern så hon har mer enegi av den anledningen.

Nu blev det mycket pladder, hoppas ni orkar läsa ändå. Nu ska jag försöka krya på mig lite till morgondagen,

puss

Ovido - Quiz & Flashcards