Linda Mårtensson

Alla inlägg den 18 april 2010

Av Linda Mårtensson - 18 april 2010 21:37

Må: skritt i skogen

Tis: uteritt + skoning + stretching

Ons: ridbanan + massage

Tors: kort skritt i skogen

Fre: lösgjörande ridbanan + lite massage/stretching

Lör: Tävling i Timrå, LC:1 och LB:1

Sön: skritt i skogen


Anledningen till att hon inte får någon dag där hon vilar helt är att jag inte vill riskera att hon har en massa överskottsenergi till tävlingen, det gäller mest psykiskt men även lite fysiskt.


Veckomål: Jobba vidare med formen och min överkropp. Göra vårt bästa på tävlingen :)

Av Linda Mårtensson - 18 april 2010 21:34

Den här veckan har varit bra, hon har inte bockat eller så (förutom i tisdags innan vi gick hem, fast det var inga bockar utan bara små busryck) :) Träningen har gått framåt, speciellt nu i helgen :)

Av Linda Mårtensson - 18 april 2010 21:06

Idag har vi tränat. Det var definitivt Noells bästa gång, hon har aldrig gått bättre! :D Hon var underbar <3 Vi red övergångar, serpentiner, raka spår och några tempoväxlingar i trav. Hör och häpna: Noell blev varken spänd eller trippig efter någon galopp! Det blev jag sååå glad över, det har varit det svåraste ända sen jag fick henne, det var första gången jag verkligen kände att jag kunde rida henne efter övergången! Läxan att träna på till nästa gång är att jag måste vrida ännu mer på överkroppen när jag svänger och fortsätta att jobba med formen. Men, idag var min vänsterskänkel bra och jag hade förbättrat överkroppen även om det är en del kvar :) Nu ska vi fortsätta att trimma till tävlingen på lördag!

Jag ska även berätta en annan sak. I förmiddags var jag iväg och red en annan c-ponny som jag ev. ska träna och tävla åt ägarna då han är till salu. Jag kan berätta mer senare när/(om) allt är spikat :)

Några bilder sen träningen:

             Kolla traven! ;)            Puss

Ovido - Quiz & Flashcards